Gå til innhold

Hva er dette?

Gjest lei og oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest lei og oppgitt
Skrevet

Jeg har jo en psykisk sykdom, men i tillegg har jeg vært fysisk syk i over en måned nå. Voldsom kvalme, veldig sliten, dårlig matlyst og går ned i vekt. Jeg kaster opp innimellom og har diare. Hva er dette?

Jeg var hos legen da jeg begynte og slite med dette. Ble da bedt om å ta gaviscon. Syntes den hjalp litt i begynnelsen, men nå er jeg dårlig hele tiden. Drakk litt vann i natt og ble kjempekvalm og fikk ikke sove etterpå.

Jeg er redd for at legen avfeier dette som noe psykisk, men det kan det da umulig være?

Skrevet

''Voldsom kvalme, veldig sliten, dårlig matlyst og går ned i vekt. Jeg kaster opp innimellom og har diare. Hva er dette?''

Det kan være fysisk så be legen sjekke deg skikkelig, det kan også være psykisk. For noen år tilbake hadde jeg det som du beskriver her, det var grusomt for jeg var så dårlig og alle sa det var psykisk. Trodde virkelig jeg skulle dø og har aldri vært så tynn før, lå slik i et år før jeg fikk hjelp.

Så vær snill med deg selv, søk hjelp! Håper de tar deg på alvor, for med rett hjelp slipper du å ha det slik. Lykke til :)

Skrevet

dette høres ikke bra ut! kom deg til legen straks og be om rekv. til spessialist!

Gjest et forslag fra meg...
Skrevet

Cøliaki? Kan også gi seg utslag på psyken pga b-vitaminmangel...

Gjest lei og oppgitt
Skrevet

Cøliaki? Kan også gi seg utslag på psyken pga b-vitaminmangel...

Skulle ikke dette ha gitt symptomer før 40 års alder?

Gjest lei og oppgitt
Skrevet

dette høres ikke bra ut! kom deg til legen straks og be om rekv. til spessialist!

Jeg må virkelig ta meg sammen for å komme meg til en lege nå. Skal ringe i morgen så får vi se. Noe må gjøres ihvertfall.

Gjest lei og oppgitt
Skrevet

''Voldsom kvalme, veldig sliten, dårlig matlyst og går ned i vekt. Jeg kaster opp innimellom og har diare. Hva er dette?''

Det kan være fysisk så be legen sjekke deg skikkelig, det kan også være psykisk. For noen år tilbake hadde jeg det som du beskriver her, det var grusomt for jeg var så dårlig og alle sa det var psykisk. Trodde virkelig jeg skulle dø og har aldri vært så tynn før, lå slik i et år før jeg fikk hjelp.

Så vær snill med deg selv, søk hjelp! Håper de tar deg på alvor, for med rett hjelp slipper du å ha det slik. Lykke til :)

Har nok en ganske dyp depresjon i tillegg til alt dette. Derfor blir det også så tungt å søke hjelp. Jeg forstår at dette også kan ha psykiske årsaker, har vært der før jeg også. Nå lurer jeg på om jeg har kreft eller noe veldig alvorlig.

Jeg gjør ting kun pga stahet for tiden, og for å være "snill" mot mine nærmeste. Ellers ligger jeg. Sover veldig mye.

Skrevet

Har nok en ganske dyp depresjon i tillegg til alt dette. Derfor blir det også så tungt å søke hjelp. Jeg forstår at dette også kan ha psykiske årsaker, har vært der før jeg også. Nå lurer jeg på om jeg har kreft eller noe veldig alvorlig.

Jeg gjør ting kun pga stahet for tiden, og for å være "snill" mot mine nærmeste. Ellers ligger jeg. Sover veldig mye.

''Nå lurer jeg på om jeg har kreft eller noe veldig alvorlig. ''

Er ikke rart det når du er så dårlig, så kom deg til lege og be om skikkelig sjekk. Bedre å få utelukke ting enn å engste seg, håper du får hjelp når det gjelder det psykisk og. Depresjon er veldig tungt.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du har latt dette pågå i over en måned uten å ta ny kontakt med legen. Legen har gitt deg et medikament som du ikke synes har nevneverdig virkning, da er det på tide å kontakte legen på nytt :-)

Gjest lei og oppgitt
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du har latt dette pågå i over en måned uten å ta ny kontakt med legen. Legen har gitt deg et medikament som du ikke synes har nevneverdig virkning, da er det på tide å kontakte legen på nytt :-)

Jeg tok faktisk kontakt i forrige uke. Ba om at fastlegen kunne ringe meg tilbake. Dette skjedde ikke. Deprimert som jeg er tenkte jeg at hun er sikkert lei av meg og maset mitt. Jeg er ikke så viktig at det er noenting å bry seg med.

Når jeg tenker meg om ble jeg vel tilbudt en time til en annen lege, men dette ville jeg ikke. Orket ikke tanken på at "hvem som helst" skulle røre meg.

Jaja, jeg skal ringe i morgen. Må prøve og manne meg opp litt i fra morgenen. Det er da det er tyngst og jeg er mest kvalm og syk.

Jeg er så syk at jeg hører "noen" snakke til meg rett som det er, men det er ingen der. Ser plutselig ting som ikke er der, lukker jeg øynene er det fullt av ormer og kryp jeg ser. Jeg blir redd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...