rose23 Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Sto i et journalnotat at jeg har dystymi og er treg psykomotorisk. Hva betyr dette??? Synes selv jeg har ganske så god motorikk. Ikke noe problemer med å ri, spille volleyball, sy, skrive eller hva det skulle være. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Vil tro at "treg psykomotorisk" betyr at du kanskje ikke konsentrerer deg som du skal, at du lett glir ut og mister fokus, og derfor blir litt treg i oppfattelsen av ting som blir sagt til deg? Det er forskjell på psykisk motorikk og fysisk motorikk. De tingene du nevner at du kan, hører under den fysiske motorikken. Fysisk motorikk: Sier noe om fungeringsnivå fysisk/kroppslig. Den kan være god eller dårlig. Psykisk motorikk: Sier noe om fungeringsnivå psykisk/kognitivt. Den kan være god eller dårlig. Tror jeg, da. (Hadde sikkert stått til sykepleier-eksamen med denne forklaringen). ;-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Nå fikk du svar på psykomotorisk, og dystymi er kronisk senket stemningsleie, det ligner en klinisk depresjon men går over flere år og har mildere symptomer. Mener å huske det ble kalt "depressiv personlighetsforstyrrelse" tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.