Gå til innhold

Dystymi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto i et journalnotat at jeg har dystymi og er treg psykomotorisk. Hva betyr dette??? Synes selv jeg har ganske så god motorikk. Ikke noe problemer med å ri, spille volleyball, sy, skrive eller hva det skulle være.

Skrevet

Vil tro at "treg psykomotorisk" betyr at du kanskje ikke konsentrerer deg som du skal, at du lett glir ut og mister fokus, og derfor blir litt treg i oppfattelsen av ting som blir sagt til deg?

Det er forskjell på psykisk motorikk og fysisk motorikk. De tingene du nevner at du kan, hører under den fysiske motorikken.

Fysisk motorikk: Sier noe om fungeringsnivå fysisk/kroppslig. Den kan være god eller dårlig.

Psykisk motorikk: Sier noe om fungeringsnivå psykisk/kognitivt. Den kan være god eller dårlig.

Tror jeg, da. (Hadde sikkert stått til sykepleier-eksamen med denne forklaringen). ;-)

Skrevet

Nå fikk du svar på psykomotorisk, og dystymi er kronisk senket stemningsleie, det ligner en klinisk depresjon men går over flere år og har mildere symptomer. Mener å huske det ble kalt "depressiv personlighetsforstyrrelse" tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...