Gå til innhold

Konsekvenser av overgrep

Gjest trauma and recovery

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag bare gråter jeg. Det skjer sjelden, men i dag klarer ikke annet enn å gråte. Jeg gråter pga voldtekten. Ofte er jeg sint. Jeg er så forbanna! I begynnelsen var jeg sint på overgriperne, men nå er jeg bare sint på alt de har ødelagt for meg.

Overgrepet har fått konsekvenser for livet mitt og for at jeg ikke får gjort det jeg selv vil med livet mitt. Jeg vil alltid bare videre! Jeg blir så eitrandes forbanna fordi et overgrep kan ødelegge så mye! Jeg er egentlig ikke en sint person, og nå er jeg lei av å være sint. Sinnet kan være konstruktivt, for det er det som driver meg fremover. Men jeg er altså lei av være sint nå.

Og så klager jeg min nød til psykologen, og det er godt å ha noen å lufte ut frustrasjonene hos. Enten nikker hun empatisk, sier jeg må prøve å leve i nuet, eller ikke tenke så langt fremover. Det er i og for seg greit hun sier, men det forandrer ikke en jævla ting. Det får meg ikke videre,og det forandre ikke de tingene jeg selv skulle ønske var annerledes.

Jeg lever i nuet så godt jeg kan, men hater virkelig at noen har satt en stopper for en ønsket utvikling av mitt eget liv. Jeg har på en måte en indre ro som sier at det skal ordne seg en dag, men jeg er like fullt forbanna på at det er som det er. Jeg er veldig glad for at jeg er i jobb, men alt annet....

Jeg vil bare videre!!!!

Skrevet

Det er fantastisk flott at du er sint, jeg får lyst til å applaudere. "Men jeg er altså lei av være sint nå", ja- den ser jeg, det tar mye energi og det er uten tvil slitsomt (og ensomt). Men du hør her, du jobber bra, du er på rett vei, du skal klare dette. De følelsene du er i nå, gråt, sinne (blant annet) er alle viktige for å komme deg videre, vær i dem, kjenn på dem, snakk om dem, -det vil "lette" etterhvert. Du skal vinne.

Skrevet

Det er fantastisk flott at du er sint, jeg får lyst til å applaudere. "Men jeg er altså lei av være sint nå", ja- den ser jeg, det tar mye energi og det er uten tvil slitsomt (og ensomt). Men du hør her, du jobber bra, du er på rett vei, du skal klare dette. De følelsene du er i nå, gråt, sinne (blant annet) er alle viktige for å komme deg videre, vær i dem, kjenn på dem, snakk om dem, -det vil "lette" etterhvert. Du skal vinne.

Hehe, til "det er så flott at du er sint...", så får jeg bare lyst til å si bla bla blah blæh.. :-) Men joda, du har sikkert rett.

Har vært singel siden en stund før voldtekten. Nå er jeg helt utsultet på kjærlighet og en jeg kan elske. Snart kan jeg ikke lenger få barn. Det er ikke til å holde ut.

Skrevet

Hehe, til "det er så flott at du er sint...", så får jeg bare lyst til å si bla bla blah blæh.. :-) Men joda, du har sikkert rett.

Har vært singel siden en stund før voldtekten. Nå er jeg helt utsultet på kjærlighet og en jeg kan elske. Snart kan jeg ikke lenger få barn. Det er ikke til å holde ut.

Hadde ventet meg noe langt verre enn blæ blæ blæ :-) Husk inderlig på at det blir ikke plutselig bedre. Du vil ikke plutselig bli fylt av kjærlighet og harmoni. Du vil ikke plutselig få livet ditt tilbake, du må kjempe for hvert eneste skritt og hver eneste millimeter av livet ditt (jeg vet at du vet dette, men jeg sier det likevel). Dette er en endringsprosess og du ligger og vipper på det punktet hvor det mest sannsynlig begynner å snu. Har du steder du kan gå for å fylle deg med omsorg, kjærlighet, varme ..om du har gå dit -du trenger pauser fra det å være sint det er tross alt utmattende.

Jeg må si du kjemper tappert og modig.

Skrevet

Hadde ventet meg noe langt verre enn blæ blæ blæ :-) Husk inderlig på at det blir ikke plutselig bedre. Du vil ikke plutselig bli fylt av kjærlighet og harmoni. Du vil ikke plutselig få livet ditt tilbake, du må kjempe for hvert eneste skritt og hver eneste millimeter av livet ditt (jeg vet at du vet dette, men jeg sier det likevel). Dette er en endringsprosess og du ligger og vipper på det punktet hvor det mest sannsynlig begynner å snu. Har du steder du kan gå for å fylle deg med omsorg, kjærlighet, varme ..om du har gå dit -du trenger pauser fra det å være sint det er tross alt utmattende.

Jeg må si du kjemper tappert og modig.

''Hadde ventet meg noe langt verre enn blæ blæ blæ :-) Husk inderlig på at det blir ikke plutselig bedre. Du vil ikke plutselig bli fylt av kjærlighet og harmoni. Du vil ikke plutselig få livet ditt tilbake, du må kjempe for hvert eneste skritt og hver eneste millimeter av livet ditt (jeg vet at du vet dette, men jeg sier det likevel). ''

Dette får jeg også lyst til å si bla bla bla blæh til. :-)

''Dette er en endringsprosess og du ligger og vipper på det punktet hvor det mest sannsynlig begynner å snu. ''

Dette liker jeg å høre, og jeg håper inderlig at det stemmer! De siste månedene har jeg vært mye sint. Det var jeg ikke før. Mareritt og gjenopplevelser, redd for å møte på situasjoner som ligner. Nummenhet i kroppen som gjorde at jeg ikke kjente at jeg tok på meg selv. Dette har blitt nesten borte, og nå er jeg mest forbanna. En sjelden dag i blant er jeg så fortvilet som jeg har vært i dag.

''Har du steder du kan gå for å fylle deg med omsorg, kjærlighet, varme ..om du har gå dit -du trenger pauser fra det å være sint det er tross alt utmattende. Jeg må si du kjemper tappert og modig.''

Jo da jeg får kjærlighet og omsorg fra familie og venner. Men jeg er likefullt utsultet på kjærlighet fra en mann.

Skrevet

''Hadde ventet meg noe langt verre enn blæ blæ blæ :-) Husk inderlig på at det blir ikke plutselig bedre. Du vil ikke plutselig bli fylt av kjærlighet og harmoni. Du vil ikke plutselig få livet ditt tilbake, du må kjempe for hvert eneste skritt og hver eneste millimeter av livet ditt (jeg vet at du vet dette, men jeg sier det likevel). ''

Dette får jeg også lyst til å si bla bla bla blæh til. :-)

''Dette er en endringsprosess og du ligger og vipper på det punktet hvor det mest sannsynlig begynner å snu. ''

Dette liker jeg å høre, og jeg håper inderlig at det stemmer! De siste månedene har jeg vært mye sint. Det var jeg ikke før. Mareritt og gjenopplevelser, redd for å møte på situasjoner som ligner. Nummenhet i kroppen som gjorde at jeg ikke kjente at jeg tok på meg selv. Dette har blitt nesten borte, og nå er jeg mest forbanna. En sjelden dag i blant er jeg så fortvilet som jeg har vært i dag.

''Har du steder du kan gå for å fylle deg med omsorg, kjærlighet, varme ..om du har gå dit -du trenger pauser fra det å være sint det er tross alt utmattende. Jeg må si du kjemper tappert og modig.''

Jo da jeg får kjærlighet og omsorg fra familie og venner. Men jeg er likefullt utsultet på kjærlighet fra en mann.

Jeg kan forstå at det er sårt. Du er på vei til å ta tilbake livet ditt, og det er ikke gjort over natten, dette tar tid. Jo grundigere du gjør arbeidet nå desto bedre er det for din fremtid. Du skal vinne dette.

Heier på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...