Gå til innhold

Fireåring begynt å væte seg igjen etter ett år.


hil

Anbefalte innlegg

Sønnen min som straks er fire ble tørr på dagtid sommeren før han fylte tre. Han var også ofte tørr på natta, uten at vi hadde sluttet med nattbleie. Fra i sommer av har han begynt å skvette endel på dagtid, han er sjelden kjempevåt, men noe går i buksene. Jeg har sjekket at han ikke har UVI (levert urinprøve), og regner egentlig med at dette kan ha sammenheng med at han ble storebror igjen i vår(Han er nesteldst av fire) Det vi gjør, er å minne ham på å gå på do, (og av og til nærmest geleide ham avgårde fordi han ikke vil), og ellers skifte tøy ved behov. Jeg har også bedt "tantene" i parken der han går om å minne ham på å gå på do etter å ha spist. Han har såvidt jeg kan bedømme normal blærekapasitet, når jeg har sett på at han tisser har det hverken vært veldig mye, eller veldig lite. Han bruker bleier på natta. Er det noe annet vi bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til hil. Jeg synes dere har et veldig greit og avslappet forhold til dette.Han er bare 4 år. Det er bare fint at han blir minnet på å gå på do, uten at det blir oppfattet som masing. Regelmessige dovaner er utrolig viktig. Selvfølgelig kan dette med småsøsken også påvirke dette noe. Foreløpig vil jeg bare anbefale dere å fortsette som dere gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...