Gå til innhold

NHD: Hva ville du ha tenkt?

Anbefalte innlegg

Gjest shameonme
Skrevet

Om en person som skulle ha time hos deg, men som tok feil av tida og begynte å grine?

Jeg føler meg så dum. Det skjedde nemlig med meg i går. Jeg hadde time hos psyk. og tok feil av tida. Jeg møtte opp en time seinere enn jeg skulle. Jeg sitter på venterommet ganske lenge, og da psyk. kommer for å hente en ny pasient sier jeg at det nå må være min tur? Han sier da at timen min var for en time siden, men hvis jeg ventet litt til så kunne han ta meg innimellom på en kortere konsultasjon. Veldig snilt av ham det. Men så begynte jeg å grine. Tårene bare rant og jeg klarte ikke å stoppe dem. Følte meg bare SÅ dum.

Så nå lurer jeg på hva psyk. tenkte om meg da? Hva tror du? Hva ville du ha tenkt? At her er en skikkelig umoden person som til fulle viser hvor idiotisk hun er?

Skrevet

Nå er jeg ikke NHD - men det er vel en grunn for at pasienter har time hos psykiater/psykolog - så de (legene) er vel vant til ganske mange reaksjoner på ting som "friske" er forventet å takle greit?

Skrevet

Jeg tenker at psykologen godt kunne ha ringt etter deg, eller tittet/lyttet etter på venterommet innimellom. Særlig hvis du tidligere har dukket opp til timene.

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

Alle mennesker glemmer innimellom og nesten alle mennesker gråter litt innimellom. Jeg ville ikke tenkt og lagt så mye i dette. Du kan jo spørre han i neste time?

Skrevet

Jeg ville tenkt at vedkommende var allminnelig frustrert over å bomme på timen og kanskje i tillegg hadde følelsene litt på utsiden.

Altså en ganske hverdagslig og helt udramatisk sak.

mvh

Skrevet

Jeg tenker at psykologen godt kunne ha ringt etter deg, eller tittet/lyttet etter på venterommet innimellom. Særlig hvis du tidligere har dukket opp til timene.

''Jeg tenker at psykologen godt kunne ha ringt etter deg, eller tittet/lyttet etter på venterommet innimellom.''Det er vel ikke vanlig praksis, å ringe etter pasienter? Og psyk. hadde sikkert vært innom venterommet noen ganger for å se etter vedkommende, tror du ikke?

Men til trådstarteren: som de andre sier, tror ikke psyk. tenkte noe mer om det, enn at du var opprørt/lei deg fordi du hadde glemt timen.

Skrevet

At alle kan ta feil og at du etter all sannsynlighet er sliten/har en tung dag. Veldig udramatisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som mange andre skriver:

Jeg ville tenkt at å komme for sent kan skje alle en sjelden gang. At du gråt ville jeg se på som kombinasjonen av at du var lei deg for å komme for sent + at du er mer sårbar akkurat nå siden du trenger å gå i behandling.

Denne tanken varer i ca 2 sekunder, så er den borte for godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...