Gå til innhold

for mye eller for lite Zioloft?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Ved flere enn en belastning,går jeg inn i en periode der jeg spiser mindre,og gjerne kutter ut middag fordi det er for mye jobb å sette inn en grandis i ovnen.Jeg er overvektig og straffer meg selv med å nekte å spise.Ved 15 tiden MÅ jeg få i meg frokost siden jeg blir svimmel og kvalm.Spiser gjerne bare 6 kneipbrødskiver den dagen pluss en stor bolle med frokostblanding.Det blir hamburger-rygg,rekesalat og brunost som pålegg.Jeg sover fra 3-11 og 17-18.Tror mange

overvektige med bipolare lidelse har det samme problemet.Man straffer seg fordi man er feit.kl er nå 13.20 og jeg tar vel frokosten i 15 tida.

Tar jeg for lav dose zoloft? Er 100 mg per dag nok? Da jeg blir våken av de tar jeg gjerne 50 mg morgen og 50 mg kveld.Har problemer med å sovne om jeg tar 100 mg om kvelden.

Skrevet

Dette er kun på sidelinjen, men det kostholdet du skisserer her er helt søppel. Du som er syk må sette deg mer inn i hva du som er nyttig og sunt for deg å spise, mat er medisin, skaff deg kunnskap. du kan skylde på sykdom og at du ikke orker, i dine dårlige perioder har jeg ingen problemer med å tro på at det er sant, men ikke hver eneste dag. Forsøk å skaff deg rutiner og gode kokebøker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er umulig ut fra det du skriver å vurdere dosen Zoloft.

Skrevet

Dette er kun på sidelinjen, men det kostholdet du skisserer her er helt søppel. Du som er syk må sette deg mer inn i hva du som er nyttig og sunt for deg å spise, mat er medisin, skaff deg kunnskap. du kan skylde på sykdom og at du ikke orker, i dine dårlige perioder har jeg ingen problemer med å tro på at det er sant, men ikke hver eneste dag. Forsøk å skaff deg rutiner og gode kokebøker.

Det er vi flere som har prøvd å si til vedkommende flere ganger, men det er visst ikke interessant å prøve å gjøre noe med kostholdet sitt. Synd, mange ville blitt vettskremte om de visste hvor mye kostholdet har å si for helsa.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Det er vi flere som har prøvd å si til vedkommende flere ganger, men det er visst ikke interessant å prøve å gjøre noe med kostholdet sitt. Synd, mange ville blitt vettskremte om de visste hvor mye kostholdet har å si for helsa.

Når man er suicudal,er vel kniv og gaffel ett like godt våpen som ett tau?

Skrevet

Når man er suicudal,er vel kniv og gaffel ett like godt våpen som ett tau?

Dør gjør du ikke av kosten din, men om du ser frem til hjerneslag, diabetes og hjertesykdommer så må du for all del bare fortsette med det samme.

Du har muligheten til å få det bedre med deg selv men velger bevisst å ha det miserabelt, da er det heller ingen andre som kan gjøre noe for deg.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Dør gjør du ikke av kosten din, men om du ser frem til hjerneslag, diabetes og hjertesykdommer så må du for all del bare fortsette med det samme.

Du har muligheten til å få det bedre med deg selv men velger bevisst å ha det miserabelt, da er det heller ingen andre som kan gjøre noe for deg.

Nei,jeg har nok gitt opp.Har spist usundt i 10 år men jeg lever da enda.Kanskje det er pga blodtrykksmedisiner?

For mye av gode ting blir kjedelig etter en stund.Er lei pizza så når blir det enten pasta,burgere eller lapskaus hjemmelaget.

Lurer på om man kan dø av inaktivitet? Man må jo bevege seg til postkassa hver dag og kjøpe mat 2-3 dager i uka.

Spiser man for mye blir man mett,og det går kanskje mer enn 4 timer til neste måltid.

Skrevet

Nei,jeg har nok gitt opp.Har spist usundt i 10 år men jeg lever da enda.Kanskje det er pga blodtrykksmedisiner?

For mye av gode ting blir kjedelig etter en stund.Er lei pizza så når blir det enten pasta,burgere eller lapskaus hjemmelaget.

Lurer på om man kan dø av inaktivitet? Man må jo bevege seg til postkassa hver dag og kjøpe mat 2-3 dager i uka.

Spiser man for mye blir man mett,og det går kanskje mer enn 4 timer til neste måltid.

"Nei,jeg har nok gitt opp.Har spist usundt i 10 år men jeg lever da enda.Kanskje det er pga blodtrykksmedisiner?" Spise usunt kan du gjøre i mange herrens år, din sykdom og din helse vil lide av det.

"Lurer på om man kan dø av inaktivitet? Man må jo bevege seg til postkassa hver dag og kjøpe mat 2-3 dager i uka." Jeg ville vært langt mer bekymret for å ende opp med hjerneslag og diabetes enn å dø av det kostholdet du spiser.

"Spiser man for mye blir man mett,og det går kanskje mer enn 4 timer til neste måltid." Du kan spise så mye du orker for min del. Det jeg ikke forstår er når der finnes en mulighet til at du kan få det lettere og et litt bedre liv, hvorfor ikke gripe den. Dersom du vil sitte å syte og kose deg med din enorme ansvarsfraskrivelse over eget liv så gudbevares, kos deg.

Gjest Bipolar58
Skrevet

"Nei,jeg har nok gitt opp.Har spist usundt i 10 år men jeg lever da enda.Kanskje det er pga blodtrykksmedisiner?" Spise usunt kan du gjøre i mange herrens år, din sykdom og din helse vil lide av det.

"Lurer på om man kan dø av inaktivitet? Man må jo bevege seg til postkassa hver dag og kjøpe mat 2-3 dager i uka." Jeg ville vært langt mer bekymret for å ende opp med hjerneslag og diabetes enn å dø av det kostholdet du spiser.

"Spiser man for mye blir man mett,og det går kanskje mer enn 4 timer til neste måltid." Du kan spise så mye du orker for min del. Det jeg ikke forstår er når der finnes en mulighet til at du kan få det lettere og et litt bedre liv, hvorfor ikke gripe den. Dersom du vil sitte å syte og kose deg med din enorme ansvarsfraskrivelse over eget liv så gudbevares, kos deg.

En sakte død blir ikke betraktet som selvmord,bare en rask en.

Skrevet

''Er lei pizza så når blir det enten pasta,burgere eller lapskaus hjemmelaget.''

Vel, det finnes nå både mer velsmakende og sunnere mat enn pizza, pasta, burgere og lapskaus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...