Gå til innhold

Selvmord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 16år. Jeg lurer på om det er en måte at jeg kan snakke med en psykolog som ikke betaler mye. Eller skal jeg snakke med legen. Jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg har reist i fra mine foreldre. Jeg går på skole og er helt alene. Jeg har ikke mye penger til ting jeg trenger og jeg har ikke råd til bra mat. Vær så snill, jeg har prøvd mange leger eller spesialister men alle skal ha bestalt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Skrevet

Helsestasjon for ungdom? Eller er det en helsesøster knyttet til skolen du går på? Sosiallærer?

Skrevet

Dersom du går til legen din kan han sende henvisning til Bup. Mener det er gratis der så lenge du er under 18 år. Har du for lite penger bør du kanskje oppsøke barnevernet eller sosialen. Evt gratis juridisk rådgivning. Hva lever du av? Støtte fra lånekassen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

All behandling i barne- og ungdomspsykiatrien er gratis. All behandling av psykiske lidelser hos personer under 18 år skal være gratis.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Helsestasjon for ungdom? Eller er det en helsesøster knyttet til skolen du går på? Sosiallærer?

I store byer deler Frelsesarmeen ut mat.Kontakt en kirke eller en menighet om du ikke finner eller får hjelp andre steder.Tror nok jeg ville ha kontaktet barnevernet siden det er deres jobb å hjelpe deg til du er 18.

Tar du livet av deg fjerner du bare ett problem for de som vil deg vondt.Den aller værste straffen for dem,er å vise dem hvor sterk du er og at du kan knuse de når du blir voksen og blir advokat eller journalist.

Stå på lille Xena! Eller var det Jean d'arc?

Skrevet

Finnes det helsestasjon for ungdom der du er? I såfall kan du gå dit og be dem henvise deg til psykolog eller psykiater.

Skrevet

I store byer deler Frelsesarmeen ut mat.Kontakt en kirke eller en menighet om du ikke finner eller får hjelp andre steder.Tror nok jeg ville ha kontaktet barnevernet siden det er deres jobb å hjelpe deg til du er 18.

Tar du livet av deg fjerner du bare ett problem for de som vil deg vondt.Den aller værste straffen for dem,er å vise dem hvor sterk du er og at du kan knuse de når du blir voksen og blir advokat eller journalist.

Legg svaret ditt rett fra trådstarer så hun får det opp på sin "Svar til meg"-liste. :o)

Gjest Bipolar58
Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...