Gå til innhold

NHD: Gener.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen er friske hele livet - andre får alle sykdommer. Naboen min døde lørdag. Jeg var i begravelsen i dag.

Mannen ble 90 år. Røykte 40 Prince om dagen. Han sa til meg at han hadde røkt siden han var 15 år.

Han kunne blitt mye eldere - men livsgnisten gikk ut.

Han tok bevisst meget lite mat og væske. Helt klar i hode.

Han ville dø.

Lei av livet.

Men - gener spiller en større rolle i livet vårt - enn vi tror det er sikkert.

Noer tåler alt. Andre er kronisk syke (gjelder meg bla.).

Jeg har Crohn sykdom. Fikk det når jeg var 12 år. Nå er 43. Har brukt en rekke med. mot. Crohn. Har endt opp med Imurel (cellegift), Prednisolon og Entocort.

Dette holder sykdommen i sjakk - men ikke helt. Benskjørhet har jeg også fått - bruker da alendronat 70 mg.

Ja, noen får alt: fikk konstartert eplilepsi for 3 år siden. Har bare hatt generaliserte annfall. Prøvd en rekke antielepktika, men måtte slutte pga. bivirkninger.

F.o.m i dag skal jeg begynne på KEPPRA.

Har du noe forhold til dette middelet ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har kun et teoretisk forhold til Keppra. Mange anerkjente kolleger forteller at de bruker det på sine pasineter. Jeg har ikke hatt pasienter der det har vært nødvendig å bruke dette (på indikasjonen bipolar lidelse).

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

Jeg har kun et teoretisk forhold til Keppra. Mange anerkjente kolleger forteller at de bruker det på sine pasineter. Jeg har ikke hatt pasienter der det har vært nødvendig å bruke dette (på indikasjonen bipolar lidelse).

Kan jeg få spørre om hvilken type medisin dette er?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan jeg få spørre om hvilken type medisin dette er?

Keppra er en medisin mot epilepsi.

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

Keppra er en medisin mot epilepsi.

Okey, takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...