Gå til innhold

12 årig barnevakt

Gjest For dårlig lønn???

Anbefalte innlegg

Gjest For dårlig lønn???

Hva er ok å betale en 12 åring som passer en 5 åring i halvannen time en tirsdagskveld? Hun fikk 50 og var ikke veldig fornøyd... Er det sååå dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo litt om det er snakk om søsken eller en som er "dratt inn fra gata".

Tror jo uansett jeg synes 50 kr. er greit, og i hvertfall nok om det gjalt søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 50 kroner er lite å betale en barnevakt, men jeg er enig i Elextras argument om at hvis det var søsken er det vel ok.

Jeg tenker vel 100 kroner pr. time, og hadde da betalt 150 kroner for halvannen time:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 50 kroner er lite å betale en barnevakt, men jeg er enig i Elextras argument om at hvis det var søsken er det vel ok.

Jeg tenker vel 100 kroner pr. time, og hadde da betalt 150 kroner for halvannen time:-)

100 kr for en time??

En 16åring jeg kjenner jobber i en bedrift og får 90-95 kr timen for oppvaskhjelp på et utested. Ikke noe mer betalt for nattearbeid. Vet ikke om det er lovlig heller, men det er nå så. Jeg som har 3 års utdanning og 10 års ansennitet tjener ca 150 kr timen. Det må da være et realistisk lønnsnivå for en 12åring med 50 kr for å sitte i en sofa i 1.5 time? Ikke rart dagens unger/ungdom blir kravstore og misfornøyde......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr for en time??

En 16åring jeg kjenner jobber i en bedrift og får 90-95 kr timen for oppvaskhjelp på et utested. Ikke noe mer betalt for nattearbeid. Vet ikke om det er lovlig heller, men det er nå så. Jeg som har 3 års utdanning og 10 års ansennitet tjener ca 150 kr timen. Det må da være et realistisk lønnsnivå for en 12åring med 50 kr for å sitte i en sofa i 1.5 time? Ikke rart dagens unger/ungdom blir kravstore og misfornøyde......

''Ikke rart dagens unger/ungdom blir kravstore og misfornøyde......''

Såpass ja:-) Jaja, det er din mening, men er det jeg skrev over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50-75 kr synest jeg hadde vært helt greitt. Man gir da ikke 150 kr til en tolvåring for å sitte 1,5 t sofaen? Hadde det vært snakk om en skikkelig jobb, klippe plenen eller noe slikt, så ville jeg nok betalt mer.

Noen unger/ungdom er ikke vant til å jobbe/gjøre noe nytte for seg i det hele tatt og har nok et noe urealistisk bilde av hva som forventes når de Jeg hadde ei kusine av gutta som barnevakt et par timer på kvelden her. Hun er 16 år og var strålende fornøyd med 100 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr. pr. time er SVÆRT mye for en tolvåring. Mye for en femtenåring også, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr. pr. time er SVÆRT mye for en tolvåring. Mye for en femtenåring også, egentlig.

Enig.

Jeg bruker en 17-åring som barnevakt iblant, og hun får 90,- i timen, og så runder jeg alltid oppover til nærmeste femtilapp totalt. Lettjente penger for henne, da. Datra legger seg kl 19.30, så hun sitter som regel og jobber med lekser utover kvelden. Guttungen henger som regel med venner, kommer hjem kl 20.30 og ordner seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Jeg bruker en 17-åring som barnevakt iblant, og hun får 90,- i timen, og så runder jeg alltid oppover til nærmeste femtilapp totalt. Lettjente penger for henne, da. Datra legger seg kl 19.30, så hun sitter som regel og jobber med lekser utover kvelden. Guttungen henger som regel med venner, kommer hjem kl 20.30 og ordner seg sjøl.

Det synes jeg var en ok timelønn.

Sønnen min på 14 jobber i en bedrift og har 103 kr pr time skattefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende 12-åringen syns det var veldig slitsomt å passe 5-åringen. (Jeg ser flere sammenligner det med å sitte i sofaen, men 12-åringen fikk neppe sitte i ro de 1.5 timene). Så slitsomt at det ikke var verdt å få bare 50 kr for.

Det er jo en ærlig sak. Hvis du ønsker å ha denne personen som barnevakt en annen gang, så får dere avtale lønnen på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kr for halvannen time er jo ikke mer enn 33 kroner timen. Var det nabo-12-åringen,-eller måtte h*n bruke tid på å komme hjem til deg? Jeg ville nok betalt litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for dårlig lønn???

Takk for innspill - skjønner at jeg har betalt litt lite, og kommer til å gi mer neste gang. Hun er en super barnevakt og vi vil jo gjerne beholde henne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo omtrent det samme normale folk får utbetalt i timen etterat skatten er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr for en time??

Jeg er helt enig med deg. Assistenten min tjener rundt 130 kr pr time og trekker skatt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo omtrent det samme normale folk får utbetalt i timen etterat skatten er betalt.

''Det er jo omtrent det samme normale folk får utbetalt i timen etterat skatten er betalt.''

Ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...