Gå til innhold

Hvordan sortere tanker?

Gjest Gikk rett i kjelleren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter mange år begynt på skolen igjen. Tar studiekompetanse, 3 fag. I tillegg til dette har jeg fysisk og psykisk (ADD) sykdom som begrenser meg noe, og familie med to barn.

Jeg har vært klar på mine mål lenge nå, hatt masse overskudd, og vært i fin flyt. Plutselig gikk jeg rett i kjelleren, ble deprimert og har fått destruktive tanker. Egentlig vil jeg bare sove vekk fra alt. Jeg klarer ikke samle tankene mine, det er kaos i hodet. Jeg vet ikke hvordan jeg legger vekk det jeg lærer etterhvert.

Om jeg fortsetter skolen er jeg redd det blir værre og jeg havner på psykiatrisk. Om jeg gir opp tror jeg hvertfall jeg blir deprimert.

Anbefalinger?

Skrevet

Har du sett på mulighetene for å ta dette på deltid? Kan det være en løsning?

Skrevet

Har du sett på mulighetene for å ta dette på deltid? Kan det være en løsning?

Jeg må ta de 3 fagene dette året, og de 3 siste neste år. Jeg føler meg under et enormt press av både NAV og livet i seg selv.

Jeg vet at store deler av dette presset er det jeg selv som står for, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal legge det vekk. Det jeg gjør skal jeg liksom gjøre 100% hvis ikke så er det ikke bra nok, og jeg bruker tid på å lære pga ADD og lavt nivå av forståelse pga manglende oppfølging ifh til dette i tidligere år.

Skrevet

Jeg må ta de 3 fagene dette året, og de 3 siste neste år. Jeg føler meg under et enormt press av både NAV og livet i seg selv.

Jeg vet at store deler av dette presset er det jeg selv som står for, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal legge det vekk. Det jeg gjør skal jeg liksom gjøre 100% hvis ikke så er det ikke bra nok, og jeg bruker tid på å lære pga ADD og lavt nivå av forståelse pga manglende oppfølging ifh til dette i tidligere år.

Jeg ville prøvd å fullføre og holdt på tanken om at det kommer til å gå bedre, i stedet for at det vil bli verre. Jeg husker også perioder der jeg slet veldig da jeg gikk på skolen, men jeg er sjeleglad for at jeg gjennomførte det jeg gjennomførte.

Skrevet

Jeg ville prøvd å fullføre og holdt på tanken om at det kommer til å gå bedre, i stedet for at det vil bli verre. Jeg husker også perioder der jeg slet veldig da jeg gikk på skolen, men jeg er sjeleglad for at jeg gjennomførte det jeg gjennomførte.

Jeg tror det som skjedde var at jeg fikk en periode med mye fysiske smerter, ble veldig rett for å ikke klare å gjennomføre, og det ble kaos i tankene mine.

Jeg tror liksom at jeg ikke er bra nok, så lenge jeg har de plagene jeg har. Jeg føler dette er siste sjansen min osv. Ikke rart jeg føler press med de tankene der.

Jeg håper at det med tiden vil bli borte, når både kropp og sinn erfarer at det fungerer.

Jeg er bare redd de destruktive tankene, jeg vil rømme vekk fra alt når det står på som verst.

Håper det at man blir i det, gjør at de tankene blir borte?

Skrevet

Jeg tror det som skjedde var at jeg fikk en periode med mye fysiske smerter, ble veldig rett for å ikke klare å gjennomføre, og det ble kaos i tankene mine.

Jeg tror liksom at jeg ikke er bra nok, så lenge jeg har de plagene jeg har. Jeg føler dette er siste sjansen min osv. Ikke rart jeg føler press med de tankene der.

Jeg håper at det med tiden vil bli borte, når både kropp og sinn erfarer at det fungerer.

Jeg er bare redd de destruktive tankene, jeg vil rømme vekk fra alt når det står på som verst.

Håper det at man blir i det, gjør at de tankene blir borte?

EN psykiater sa til meg at jeg er mer frisk enn jeg er syk. Prøv å tenk på alle dine gode sider i stedet...

Skrevet

Hei:)

Det er klart at det er tøft å begynne på skole igjen etter mange år. Jeg anbefaler deg å prøve å holde ut. Snakk med lærere og rådgivere og forklar at det er litt vanskelig om dagen. De fleste vil helt sikkert kunne tilrettelegge litt for deg i en periode.

Håper det ordner seg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...