Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av depresjon? NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og blir mer og mer desperat. Alt jeg vil er å sove, men jeg får knapt sove om natten. Hadde en blaff av noen gode dager, men nå er jeg tilbake i den samme hengemyren. Har noen utredningspapirer her hvor det står at jeg er kronisk suidsudal og deprimert. Hva slags liv er det? Jeg hater livet mitt nå. Alt er et ork og jeg er blitt folkesky. Grurer meg til å gå på jobb mandag og gruer meg til helgene som kommer. Jeg bruker 45 mg remeron. Måtte slutte med lamictal da jeg fikk kraftige allergiske reaksjoner på den. Jeg går i behandling. Men det funker ikke. Er det ikke noe annet jeg kan gjøre? Kan elektrosjokkterapi være en ide? Eller ødelegger jeg hjernecellene mine da?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det ikke så lenge siden du skiftet behandlingsopplegg. Hva tenker du om dettte opplegget?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det ikke så lenge siden du skiftet behandlingsopplegg. Hva tenker du om dettte opplegget?

Det var i forbindelse med det opplegget at jeg ble utredet. Foreløbig kan jeg ikke se at det vil utgjøre noen revolusjon. Sitter å griner nå. Faen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mange trenger kombinasjoner av antidepressiva for å bli bra.

Remeron kan kombineres både med SSRI, Efexor, Wellbutrin og Seroquel.

Skrevet

Det var i forbindelse med det opplegget at jeg ble utredet. Foreløbig kan jeg ikke se at det vil utgjøre noen revolusjon. Sitter å griner nå. Faen

Er du sikker på at dette ikke bare er en av dine "vanlige" svingninger. Vanlig i betydning kommer og går - ikke vanlig i betydningen uvesentlig.

Jeg har lest så mange ulike typer innlegg fra deg opp gjennom årene og vet at det ofte er kort tid mellom topp og bunn. Håper du kommer deg fort denne gangen.

Hadde håpet for din del at det nye behandlingsopplegget ville innebære en mer strukturert og nyttig behandling, leit om så ikke blir tilfelle.

Håper du får en rolig natt.

Skrevet

Livet er noen ganger jævlig. Føler med deg.

Dette kommer du kanskje til å le av: men jeg hadde depresjon for mange år siden. Brukte alt mot dette - medisiner. Fikk bare bivirkninger.

Det er kjent at omega 3 hemmer depresjon, så jeg begynte å ta Tran.

Depresjonen forsvant (?) ! I tillegg har jo Omega 3 mange andre positive effekter.

Nå vet ikke jeg om du tar omega 3 - hvis ikke - verdt å prøve.

Skrevet

Livet er noen ganger jævlig. Føler med deg.

Dette kommer du kanskje til å le av: men jeg hadde depresjon for mange år siden. Brukte alt mot dette - medisiner. Fikk bare bivirkninger.

Det er kjent at omega 3 hemmer depresjon, så jeg begynte å ta Tran.

Depresjonen forsvant (?) ! I tillegg har jo Omega 3 mange andre positive effekter.

Nå vet ikke jeg om du tar omega 3 - hvis ikke - verdt å prøve.

Jo, jeg tar Omega3 og vitaminpiller hver dag...

Skrevet

Er du sikker på at dette ikke bare er en av dine "vanlige" svingninger. Vanlig i betydning kommer og går - ikke vanlig i betydningen uvesentlig.

Jeg har lest så mange ulike typer innlegg fra deg opp gjennom årene og vet at det ofte er kort tid mellom topp og bunn. Håper du kommer deg fort denne gangen.

Hadde håpet for din del at det nye behandlingsopplegget ville innebære en mer strukturert og nyttig behandling, leit om så ikke blir tilfelle.

Håper du får en rolig natt.

Jeg føler jeg svinger mellom lettere nedstemt og dypt deprimert. Ventet snart et år på at ting skal snu.

Skrevet

Hva er grunnen til at du er deppa? Finn grunnen og gjør noe med det! :)

Ellers er det jo viktig å få bort tankene, finn noe som engasjerer deg og som du liker å drive med så du glemmer alt som er vondt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...