Gå til innhold

Lønn for å gå tur med hund

tzatziki1365380058

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Hvor mye ville dere gitt en 11-åring i lønn for å lufte hunden 4 dager i uken, etter skolen.

(Dreier seg om nabohund, ikke egen hund)

Barnet har fått beskjed om å gå en kort tur, og trenger ikke bruke mer enn 10 - 15minutter på det hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100-150 kr uka... En ting er at det ikke tar så lang tid, men han blir jo bundet opp allikevel ved at han "må" hjemom... Så selvom selve jobben er fort gjort, så synes jeg det skal godtgjøres litt allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100-150 kr uka... En ting er at det ikke tar så lang tid, men han blir jo bundet opp allikevel ved at han "må" hjemom... Så selvom selve jobben er fort gjort, så synes jeg det skal godtgjøres litt allikevel....

Det var et godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er nig med Ulrikke at det bør minst være 150 grunnet at barnet ikke bare kan bli med andre hjem, men er bundet opp og må gå med hunden først. Om dere så betaler 800 kr i måneden så er det ganske rimelig for å få luftet hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hundeeieren

Jeg ville ikke latt en 11-åring lufte hunden min... Mye kan skje selv på korte turer, og er lufteren mindreårig er det eier som sitter med ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke latt en 11-åring lufte hunden min... Mye kan skje selv på korte turer, og er lufteren mindreårig er det eier som sitter med ansvaret.

Ville du latt ditt eget barn lufte hunden etter skoletid, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å ta noen regler. Blir hunden angrepet av en løs hund, skal ungen slippe båndet og kontakte voksen for hjelp.

Det vil nok helst gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et godt poeng.

Selvom det er lett-tjente penger for en 11-åring, og selvom han får mer penger mellom hendene enn han ellers ville hatt, krever det allikevel at han tilpasser fire av fem skoleettermiddager etter hunden - og da synes jeg man ikke skal ta ham som en selvfølge, men vise at man setter pris på det han gjør, uten å ruinere seg så klart...

500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundeeieren

Ville du latt ditt eget barn lufte hunden etter skoletid, da?

Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.

''Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.''

Du tiltror altså ikke en 17-åring å gå tur på egenhånd med en chihuahua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.''

Du tiltror altså ikke en 17-åring å gå tur på egenhånd med en chihuahua?

Det er ikke alltid hunden man selv har i bånd som er problemet. Men om hundelufteren er 17 eller 18 er vel kanskje ikke så viktig. Jeg hadde ikke latt en tiåring lufte hunden min. Sånn var det i "gamledager", men da var det ikke slike lover som nå, og hunder ble ikke avlivet om man fikk et rift på hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid hunden man selv har i bånd som er problemet. Men om hundelufteren er 17 eller 18 er vel kanskje ikke så viktig. Jeg hadde ikke latt en tiåring lufte hunden min. Sånn var det i "gamledager", men da var det ikke slike lover som nå, og hunder ble ikke avlivet om man fikk et rift på hånda.

Jeg har latt en elleve år gammel jente (i elektrisk rullestol) gå tur med hunden min alene. Grunnen til det er at jeg har en hund som aldri har vært i konflikt med annen hund. Han viker konstant unna, og dette i kombinasjon med at jenta var hundevant og fornuftig gjorde at jeg mente det var forsvarlig å la henne gå tur alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er lett-tjente penger for en 11-åring, og selvom han får mer penger mellom hendene enn han ellers ville hatt, krever det allikevel at han tilpasser fire av fem skoleettermiddager etter hunden - og da synes jeg man ikke skal ta ham som en selvfølge, men vise at man setter pris på det han gjør, uten å ruinere seg så klart...

500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle!

''500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle!''

Jeg tror jeg ville holdt fast på 100 kroner i uka, men i tillegg gitt en og annen gave fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...