tzatziki1365380058 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hvor mye ville dere gitt en 11-åring i lønn for å lufte hunden 4 dager i uken, etter skolen. (Dreier seg om nabohund, ikke egen hund) Barnet har fått beskjed om å gå en kort tur, og trenger ikke bruke mer enn 10 - 15minutter på det hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 100 kroner i uka- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Enig med frosken, 100,-/uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 100-150 kr uka... En ting er at det ikke tar så lang tid, men han blir jo bundet opp allikevel ved at han "må" hjemom... Så selvom selve jobben er fort gjort, så synes jeg det skal godtgjøres litt allikevel.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nillamor Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 100-150 kr uka... En ting er at det ikke tar så lang tid, men han blir jo bundet opp allikevel ved at han "må" hjemom... Så selvom selve jobben er fort gjort, så synes jeg det skal godtgjøres litt allikevel.... Det var et godt poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nillamor Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg tror jeg er nig med Ulrikke at det bør minst være 150 grunnet at barnet ikke bare kan bli med andre hjem, men er bundet opp og må gå med hunden først. Om dere så betaler 800 kr i måneden så er det ganske rimelig for å få luftet hunden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeieren Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg ville ikke latt en 11-åring lufte hunden min... Mye kan skje selv på korte turer, og er lufteren mindreårig er det eier som sitter med ansvaret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg ville ikke latt en 11-åring lufte hunden min... Mye kan skje selv på korte turer, og er lufteren mindreårig er det eier som sitter med ansvaret. Ville du latt ditt eget barn lufte hunden etter skoletid, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nillamor Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg ville ikke latt en 11-åring lufte hunden min... Mye kan skje selv på korte turer, og er lufteren mindreårig er det eier som sitter med ansvaret. Det går ann å ta noen regler. Blir hunden angrepet av en løs hund, skal ungen slippe båndet og kontakte voksen for hjelp. Det vil nok helst gå bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 50.- per gang, altså 200 i uka. Dette for å beholde lufteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 100 kr i uka høres passe ut 4oo kr i mnd er mye ekstra lommepenger for en 11-åring:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 100-150 kr pr uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 20-30 kroner per gang. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det var et godt poeng. Selvom det er lett-tjente penger for en 11-åring, og selvom han får mer penger mellom hendene enn han ellers ville hatt, krever det allikevel at han tilpasser fire av fem skoleettermiddager etter hunden - og da synes jeg man ikke skal ta ham som en selvfølge, men vise at man setter pris på det han gjør, uten å ruinere seg så klart... 500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeieren Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ville du latt ditt eget barn lufte hunden etter skoletid, da? Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv. ''Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.'' Du tiltror altså ikke en 17-åring å gå tur på egenhånd med en chihuahua? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 ''Ja, når barnet er over 18 år og tar ansvaret selv. Barn under 18 år får bare holde i båndet når jeg er med selv.'' Du tiltror altså ikke en 17-åring å gå tur på egenhånd med en chihuahua? Det er ikke alltid hunden man selv har i bånd som er problemet. Men om hundelufteren er 17 eller 18 er vel kanskje ikke så viktig. Jeg hadde ikke latt en tiåring lufte hunden min. Sånn var det i "gamledager", men da var det ikke slike lover som nå, og hunder ble ikke avlivet om man fikk et rift på hånda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det er ikke alltid hunden man selv har i bånd som er problemet. Men om hundelufteren er 17 eller 18 er vel kanskje ikke så viktig. Jeg hadde ikke latt en tiåring lufte hunden min. Sånn var det i "gamledager", men da var det ikke slike lover som nå, og hunder ble ikke avlivet om man fikk et rift på hånda. Jeg har latt en elleve år gammel jente (i elektrisk rullestol) gå tur med hunden min alene. Grunnen til det er at jeg har en hund som aldri har vært i konflikt med annen hund. Han viker konstant unna, og dette i kombinasjon med at jenta var hundevant og fornuftig gjorde at jeg mente det var forsvarlig å la henne gå tur alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Selvom det er lett-tjente penger for en 11-åring, og selvom han får mer penger mellom hendene enn han ellers ville hatt, krever det allikevel at han tilpasser fire av fem skoleettermiddager etter hunden - og da synes jeg man ikke skal ta ham som en selvfølge, men vise at man setter pris på det han gjør, uten å ruinere seg så klart... 500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle! ''500 kr i mnd er ihvertfall LITT mer enn foreslått her, men jeg tror ihvertfall jeg ville rundet opp til 600 i mnd dersom han var ansvarsfull og gjorde alt som han skulle!'' Jeg tror jeg ville holdt fast på 100 kroner i uka, men i tillegg gitt en og annen gave fra tid til annen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 100-150 kr pr uke. 150 kr svart til en 11-åring for 40-60 minutters jobb...?? Jeg har visst valgt feil bransje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.