Gjest Suser avgårde Skrevet 25. september 2011 Skrevet 25. september 2011 Hei. Du har tidligere nevnt her at du har betydelig erfaring med behandling av tinnitus. Nå kjenner jeg at jeg mestrer det dårlig etter noen gode år med ikkefokus og avledning som hovedstrategier. Nå går jeg i den fella at jeg blir gående og høre etter det, og sliter med å bryte sirkelen. Veldig takknemlig om du har noen forslag nå. 0 Siter
Gjest fortsatt oppgitt Skrevet 25. september 2011 Skrevet 25. september 2011 Hei. Jeg har buldringer i høyre øret hele tiden. Det eneste som hjelper er å skifte fokus. Jeg setter på musikk, leser bøker osv. Det som er vanskligt er når jeg skal sove. Jeg tror også ofte det kommer en stor bil på gården. Det høres ut sånn. Jeg lever med det og har sluttet å irritere meg. Ting er bare sånn, det er en del av meg og dette har jeg innfunnet meg med. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. september 2011 Skrevet 26. september 2011 Det finnes en del selvhjelpslitteratur med teknikker for distraksjon. Om dette ikke er nok, anbefaler jeg at du søker kognitiv terapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.