Gå til innhold

Tinnitus-NHD

Gjest Suser avgårde

Anbefalte innlegg

Gjest Suser avgårde
Skrevet

Hei. Du har tidligere nevnt her at du har betydelig erfaring med behandling av tinnitus. Nå kjenner jeg at jeg mestrer det dårlig etter noen gode år med ikkefokus og avledning som hovedstrategier.

Nå går jeg i den fella at jeg blir gående og høre etter det, og sliter med å bryte sirkelen. Veldig takknemlig om du har noen forslag nå.

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

Hei. Jeg har buldringer i høyre øret hele tiden. Det eneste som hjelper er å skifte fokus. Jeg setter på musikk, leser bøker osv. Det som er vanskligt er når jeg skal sove. Jeg tror også ofte det kommer en stor bil på gården. Det høres ut sånn. Jeg lever med det og har sluttet å irritere meg. Ting er bare sånn, det er en del av meg og dette har jeg innfunnet meg med.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes en del selvhjelpslitteratur med teknikker for distraksjon.

Om dette ikke er nok, anbefaler jeg at du søker kognitiv terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...