Gå til innhold

Pupp, flaske og grøt


Gjest puppeguri

Anbefalte innlegg

Gjest puppeguri

Hei!

Jeg har fullammet min 4 mnd gamle datter fram til nå, begynte ned grøt i går. Hun har faktisk gått ned i vekt siden forrige kontroll.

På kveldstid virker det som om puppen er slunken, hun ligger ved brystet i en time før vi legger henne.

I går kveld fikk hun morsmelkerstatning på flaske før grøten, og hun sovna med en gang.

Har det mye å si for melkeproduksjonen om jeg gir henne flaske på kvelden? Jeg vil helst amme så lenge som mulig, men vil jo at hun skal få i seg nok næring også!

Dette ble surrete, håper dere forstår hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med grøt til kvelds til min pode da han var 4 mndr, fordi han virket utilfreds. Morsmelkerstatning ville han ikke ha, så da prøvde vi med grøt, jeg følte at jeg ikke hadde nok melk. Jeg var skeptisk i starten, trodde det skulle påvirke melkeproduksjonen - og det gjorde det, jeg fikk plutselig MER melk. Sannsynligvis hadde jeg kanskje hatt litt for lite melk utpå kvelden til at han ble skikkelig mett, så når han fikk grøt og ble mer fornøyd, så slappet jeg mer av, og dermed ble resultatet helt motsatt av det jeg hadde fryktet.

Kanskje det samme skjer med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med grøt til kvelds til min pode da han var 4 mndr, fordi han virket utilfreds. Morsmelkerstatning ville han ikke ha, så da prøvde vi med grøt, jeg følte at jeg ikke hadde nok melk. Jeg var skeptisk i starten, trodde det skulle påvirke melkeproduksjonen - og det gjorde det, jeg fikk plutselig MER melk. Sannsynligvis hadde jeg kanskje hatt litt for lite melk utpå kvelden til at han ble skikkelig mett, så når han fikk grøt og ble mer fornøyd, så slappet jeg mer av, og dermed ble resultatet helt motsatt av det jeg hadde fryktet.

Kanskje det samme skjer med deg?

hei,

jeg erfarte med min datter at det ikke var så mye melk om kvelden, slik at hun hang i puppen hele kvelden uten å bli skikkelig mett. Det jeg gjorden var å pumpe meg om morgenen, for da hadde jeg mye melk, så gjemte jeg dette til kvelden og gav henne som et godt kveldsmåltid fra flaske og da ble hun mett og sovnet. Ikke reduserer du melkemengden på den måten heller. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære puppeguri. Det viktigste er at barnet ditt trives og får den maten hun trenger. Sørg for å amme fra begge bryst til hvert måltid og amm før du gir flaske/ grøt om kvelden.Mange barn sover godt og lenge etter ekstra mat før natten.Hvis du kutter ut nattmåltidet kan du nok regne med at produksjonen går ned ytterligere.Nattamming stimulerer melkeproduksjon ekstra godt. Produksjonen øker du best med hyppige amminger eller pumping over noen dager, samt nattamming/pumping. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...