Gå til innhold

BP- er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dette er normalt ved bipolar lidelse?

At en og samme person har symptomer på tvangslidelse, spiseforstyrrelse, paranoia, hører noen som snakker som ikke er der, ser ting, sover veldig mye, panikkangst og mye annet rart.

Er alt dette symptomer fra denne sykdommen? Det trenger ikke å oppstå samtidig, men symptomene varierer mye over tid og det kommer til stadighet noe "nytt" liksom. Har andre med BP det sånn også?

Skrevet

Problemer med mat, søvn(for mye og for lite), paranoia, hallusinasjoner, angst ++ er symptomer på en umedisinert/ dårlig medisinert BP.

Skrevet

Problemer med mat, søvn(for mye og for lite), paranoia, hallusinasjoner, angst ++ er symptomer på en umedisinert/ dårlig medisinert BP.

Hm... sier du det. Uansett hvilke medisiner jeg har stått på, så mener jeg at det kommer frem slike rare symptomer hos meg. Velvel, får vel leve med at jeg er "rar" :-).

Skrevet

Hm... sier du det. Uansett hvilke medisiner jeg har stått på, så mener jeg at det kommer frem slike rare symptomer hos meg. Velvel, får vel leve med at jeg er "rar" :-).

Det kan være symptomer på en dårlig/umedisinert BP, er mer korrekt av meg å si. Har du slike symptomer hele tiden?

Skrevet

Det kan være symptomer på en dårlig/umedisinert BP, er mer korrekt av meg å si. Har du slike symptomer hele tiden?

Ja, jeg har stort sett sånne symptomer bestandig. Det gjør at jeg ikke fungerer helt optimalt i dagliglivet kan du si.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være som XbellaX sier, at dette skyldes ikkeoptimal medisinering.

Flere av disse lidelsene opptrer med økt hyppighet som komorbide (samtidige lidelser) til BP2.

BP2 er vanligvis en grei lidelse å behandle om den opptrer alene. Med flere komorbide lidelser kan behandlingen være meget utfordrende.

Skrevet

Ja, jeg har stort sett sånne symptomer bestandig. Det gjør at jeg ikke fungerer helt optimalt i dagliglivet kan du si.

Nei, er det rart du sliter menneske. Men som Nhd sier, vet du at dette er en ren BP? Det trenger jo nødvendigvis ikke være det selv om symptomene -kan- høre til BP.

Skrevet

Nei, er det rart du sliter menneske. Men som Nhd sier, vet du at dette er en ren BP? Det trenger jo nødvendigvis ikke være det selv om symptomene -kan- høre til BP.

''Men som Nhd sier, vet du at dette er en ren BP?''

Nei, jeg vet jo ikke om den er helt "ren", burde jeg prøve og vaske den? :-).

Skrevet

Hehehe :-)

Skrevet

Det er ikke vaskingen, men sentrifugeringen, som burde bekymre deg! ;-)

Lurer på om det er en egen diagnosekode for "sentrifugert"? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hehehe :-)

:-). Ble litt overmorsom her. Et anfall av tretthet. Tror jeg logger av og tar tak i noe mere seriøse ting i morgen. Natta :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...