cizz Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hva er en melketann verdt? Er det ulik pris for den første, største osv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vi betaler kr 20,- pr tann uansett størrelse ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hos oss har kursen stått stille fra første tann - 20 kr. Barna (nå 8 og 10) elsker fortsatt myten om tannfeen, og er helt med når jeg sier jeg synes jeg hørte henne midt på natten etc :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 er ikke det den til enhver tid største myntenhet da? dvs 20,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 10 eller 20. Har variert litt alt ettersom hvilken mynt som er tilgjengelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 er ikke det den til enhver tid største myntenhet da? dvs 20,- Jo, det er sånn det er ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hos oss har kursen stått stille fra første tann - 20 kr. Barna (nå 8 og 10) elsker fortsatt myten om tannfeen, og er helt med når jeg sier jeg synes jeg hørte henne midt på natten etc :-). 6-åringen min har mistet mange tenner allerede og liker også historien om tannfeen. Det virket i det store og det hele som han kjøpte greia, inntil tannfeen glemte seg av en natt og ikke kom. Da sa han: "Du mamma? Jeg tror nesten tannfeen var så opptatt på datamaskinen sin at hun glemte seg helt av, men hun husker det nok i kveld. Gjør hun ikke...?" og ga meg et strengt blikk. Vi gir forøvrig ti kroner per tann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 6-åringen min har mistet mange tenner allerede og liker også historien om tannfeen. Det virket i det store og det hele som han kjøpte greia, inntil tannfeen glemte seg av en natt og ikke kom. Da sa han: "Du mamma? Jeg tror nesten tannfeen var så opptatt på datamaskinen sin at hun glemte seg helt av, men hun husker det nok i kveld. Gjør hun ikke...?" og ga meg et strengt blikk. Vi gir forøvrig ti kroner per tann. '' "Du mamma? Jeg tror nesten tannfeen var så opptatt på datamaskinen sin at hun glemte seg helt av, men hun husker det nok i kveld. Gjør hun ikke...?" og ga meg et strengt blikk.'' En smarting ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 20,-. Uansett tann. Skjønt av og til har ikke tannfeen hatt mer enn f.eks. 17,50, men det har gått bra det også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monicaen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Største myntenhet, altså en 20-kroning. Jeg er overrasket over hvor enige folk er denne gangen. Tidligere har jeg sett noen svare større beløp også, helt opp til 50 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Tusen takk for alle svar! Guttungen vår har nemlig fått 20 kr for hver av sine to mistede tenner, i et glass med vann slik vi hadde det da vi var små. Men han kom ganske betuttet hjem fra skolen og fortalte at en hadde fått 60 kr for sin tann, og en annen hadde fått 100! Jeg sa at EN tann gir EN penge, og tenk at tannfeen handler med gullpenger og du er jammen heldig. Han syns hele tannfe-konseptet er spennende, og han er litt stolt, men samtidig så er han jo så stor at han skjønner at 20 kr ikke er det samme som 60 eller 100.... Jeg fortsetter med 20 kr pr tann. Godt å få støtte på det, jeg lurte på om vi var helt på bærtur med den ene mynten vår vi..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barna har tjent godt Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vi er nok av de som tømmer de myntene vi har. Dette begynte vi med da det gjorde så utrolig vond første gangen en tann løsnet. Ligger nok på 70-100. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Her i huset lærte de av tante at om man ikke hadde vann i glasset, så ble det papirpenger............. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg blir litt sjokkert over hvor mye penger ungene får!!! Her i huset har de fått fra 10-50,- Det er 1 tann som var verdt 50,- og det var den som måtte trekkes hos tannlege med bedøvelse fordi den nye tanna kom ut bak, og gamle tanna hadde grodd litt fast igjen. Ellers får de 10,- for fremtenner og 20,- for jeksler. Som et apropos vet vi av noen som får godteri av tannfeen - det synes jeg blir veldig på siden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uansett rekkefølge eller størrelse Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 20.- pr tann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Snart 6-åringen har mistet to tenner, og hun har fått 20 kr pr tann... Fortsetter nok der ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Her er det 20-kroninger som gjelder. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Husker ikke hva vi ga for de første tennene, sikkert mer enn de 20 kronene som flere nevner her, men de siste tennene har han ikke fått noe for ;-) Sånn går det når man er sen i tannfellinga! Den siste melketanna forsvant (dvs ble trukket ut av tannlegen) noen uker etter 14-årsdagen... Så gjennomsnittlig sett har vi sikkert holdt oss til rundt 20 kroner per tann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Her er kursen 20,- for framtenner, 30,- for jeksler. Når tannlegen har måttet hjelpe til har det blitt en liten leke/bok/blad i tillegg - en ekstra ting for tort og svie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 4 femmere lå det i glasset til niåringen i morges, det var vel åttende tanna eller deromkring og kursen har holdt seg stabil i hele perioden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.