Gjest Fortvilet lærer Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg er nyutdannet lærer i barneskolen og har begynt å angre på utdannelsen min. Det er så utrolig krevende, med alle de forskjellige barnas behov, spørsmål, takle de "krevende" barna, samtidig som å skape god læring. Jeg har aldri blitt så sliten i andre slags jobber som nå, jeg er helt utkjørt og har en dundrende hodepine hver dag etter arbeid. Og jeg har ikke full jobb en gang..Er det andre lærere her? eller som har vært lærere? er det store sjanser for at det blir bedre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det blir bedre etterhvert som man får mer rutine. -snakk med erfarne lærere på din skole, bla. den uformelle praten på lærerværelset er uvurdelig når man er ny. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg følte det akkurat slik det første året jeg var lærer. Jeg var som en som druknet, men så vidt holdt meg flytende med en del skippertak innimellom. Men, etter første året, hvor jeg mer enn en gang lurte på hva jeg egentlig hadde gitt meg ut på, så løsnet det. Da hadde jeg vært igjennom det hele en gang før, og kunne bruke av den erfaringen jeg hadde opparbeidet meg gjennom ett år. Mange oppgaver kan jeg bruke på nytt med små justeringer, og elevhåndtering er noe man lærer etterhvert. Nå er jeg lærer på vgs, og jeg kan tenke meg at det er mer slitsomt på barneskolen. Men hold ut, det første året er verst, og så blir det bare bedre og bedre. Nå er jeg lærer på vgs på 10 året, og kunne ikke tenke meg å jobbe med noe annet, selv om jeg inninmellom overveier å starte "foreningen til fremme for en elevfri skole". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…