Gå til innhold

apotek

Gjest overstyrer legen

Anbefalte innlegg

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Det er tre uker siden jeg var til lege nå, han skrev ut resept på seroquel depot. Apoteket skulle sende meld når de var komt der, pleier det ta så lang tid?

Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har mer quetiapin?

Blir dårlig hvis jeg ikke tar dem, bedre når jeg tar dem. Kan apoteket bestemme at jeg ikke skal få medisinen?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• cathlin

4

• lealaus

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ring og klag. Her hos meg tar det under 24 timer for apoteket å bestille varer de ikke har inne. Det burde ikke være særlig mere hos deg heller.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Ring og klag. Her hos meg tar det under 24 timer for apoteket å bestille varer de ikke har inne. Det burde ikke være særlig mere hos deg heller.

Hvem skal jeg ringe å klage til?

Tør ikke ringe apoteket for tror de ringer psykiateren da, som jeg ikke vil ha noe med å gjøre. De ser på meg som ustabil tror jeg, men de er ikke et hakk bedre selv.

Skrevet

''Apoteket skulle sende meld når de var komt der, pleier det ta så lang tid?''

Nei, det bør ikke ta mer enn 24-48 timer.

''Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har mer quetiapin?''

Du kontakter apoteket.

'' Blir dårlig hvis jeg ikke tar dem, bedre når jeg tar dem. Kan apoteket bestemme at jeg ikke skal få medisinen?''

Nei.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

''Apoteket skulle sende meld når de var komt der, pleier det ta så lang tid?''

Nei, det bør ikke ta mer enn 24-48 timer.

''Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har mer quetiapin?''

Du kontakter apoteket.

'' Blir dårlig hvis jeg ikke tar dem, bedre når jeg tar dem. Kan apoteket bestemme at jeg ikke skal få medisinen?''

Nei.

Men tør ikke kontakte dem, men bestilt time hos lege og fikk neste mandag og håper jeg har nok medisin til da. Er nesten redd dem...apotektet, for de hadde diskutert hvor mye medisin jeg skulle ta og om psykiateren var med på det. Tror de har ringt psykiateren, men kan de overstyre legen?

Og hvorfor får ikke jeg vite noe?

Tror de skal straffe meg fordi jeg kranglet med min behandler, gjøre slik at jeg ikke får medisin for da blir jeg dårlig. Er redd legen er sint på meg og, syns alt blir for innviklet og har ikke lyst å forholde meg til det. Syns apoteket er frekke.

Skrevet

Ring apoteket og spør om de nå har fått tak i medisinen. De har ikke makt over deg, og de kan ikke overstyre fastlegen din uten hans samtykke.

Prøv å få gjort det i morgen :-)

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Ring apoteket og spør om de nå har fått tak i medisinen. De har ikke makt over deg, og de kan ikke overstyre fastlegen din uten hans samtykke.

Prøv å få gjort det i morgen :-)

Får se om jeg gjør det. Fikk inntrykk av at min "behandler" ikke likte legen jeg går til, men hun sa så mye rart...

Ble dårlig av å bare bestille legetime i dag, paranoid. Føler det foregår noe jeg ikke vet om, er redd legen er med på det og nå.

Skrevet

Får se om jeg gjør det. Fikk inntrykk av at min "behandler" ikke likte legen jeg går til, men hun sa så mye rart...

Ble dårlig av å bare bestille legetime i dag, paranoid. Føler det foregår noe jeg ikke vet om, er redd legen er med på det og nå.

Din dps-behandler har ikke anledning til å blande seg inn i hvilke resepter du får av fastlegen din.

Prøv å ikke la paranoide tanker ta over, husk at fastlegen gjerne vil hjelpe deg.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Din dps-behandler har ikke anledning til å blande seg inn i hvilke resepter du får av fastlegen din.

Prøv å ikke la paranoide tanker ta over, husk at fastlegen gjerne vil hjelpe deg.

Sikker på det?

Skal ringe å spør hvorfor de ikke har sendt meld, vedder på at det er pga psykiateren har stoppet det. Må ha autoritet hun der siden apoteket lurte på om det var i samråd med henne, ingenting overrasker meg lenger. De er minst like syk som meg.

Skrevet

Sikker på det?

Skal ringe å spør hvorfor de ikke har sendt meld, vedder på at det er pga psykiateren har stoppet det. Må ha autoritet hun der siden apoteket lurte på om det var i samråd med henne, ingenting overrasker meg lenger. De er minst like syk som meg.

Ja, jeg er sikker på at verken din behandler, eller psykiateren på dps, kan overstyre legen uten at han samtykker til dette.

Ring i morgen :-)

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Ja, jeg er sikker på at verken din behandler, eller psykiateren på dps, kan overstyre legen uten at han samtykker til dette.

Han har vel samtykket da etter at de har fortalt om hvor ustabil jeg er, han kommer til å si jeg må til dps for å få medisiner. Da er løpet kjørt for meg.

Tror ikke jeg får medisinene, men får ringe å høre...men er 100 % sikker på at de ringer psykiateren da. Har ringt henne før de...

Jaja :)

Gir opp snart.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

De vil straffe meg og jeg er ikke sikkert på hva jeg har gjort galt heller, men er jo min livsoppgave å få straff. Får ta det som en mann :)

Skrevet

Han har vel samtykket da etter at de har fortalt om hvor ustabil jeg er, han kommer til å si jeg må til dps for å få medisiner. Da er løpet kjørt for meg.

Tror ikke jeg får medisinene, men får ringe å høre...men er 100 % sikker på at de ringer psykiateren da. Har ringt henne før de...

Jaja :)

Gir opp snart.

Jeg synes du skal begynne å kladde på et brev som du kan ta med til legen neste uke. Skriv om hvordan du har det, om hvordan du har opplevd behandler på dps, og gjenta ditt ønske om en second opinion.

Det er lurt å skrive brev, enten du sender det eller bare tar det med til timen. På den måten er du sikker på å få sagt det du trenger å få sagt :-)

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

De vil straffe meg og jeg er ikke sikkert på hva jeg har gjort galt heller, men er jo min livsoppgave å få straff. Får ta det som en mann :)

Hallo du. Ta nå den telefonen til apoteket. Har du resept på denne medisinen skal du selvsagt få den utlevert. Om du er ustabil er det jo ingen som vil straffe deg. Det er jeg sikker på.

Skrevet

Men tør ikke kontakte dem, men bestilt time hos lege og fikk neste mandag og håper jeg har nok medisin til da. Er nesten redd dem...apotektet, for de hadde diskutert hvor mye medisin jeg skulle ta og om psykiateren var med på det. Tror de har ringt psykiateren, men kan de overstyre legen?

Og hvorfor får ikke jeg vite noe?

Tror de skal straffe meg fordi jeg kranglet med min behandler, gjøre slik at jeg ikke får medisin for da blir jeg dårlig. Er redd legen er sint på meg og, syns alt blir for innviklet og har ikke lyst å forholde meg til det. Syns apoteket er frekke.

Ta det helt med ro, de som jobber på apoteket kan ikke fortelle deg hvilke medisiner du skal /ikke skal ta, legen din bestemmer det! De som jobber på apoteket er ikke leger og kan ikke bestemme hvilke legemidler som passer for deg.

Når du kommer på apoteket med en resept (lovlig fra en lege) skal de skrive ut medisiner til deg....

Husk at de som jobber på apoteket gjør bare jobben sin....

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Jeg synes du skal begynne å kladde på et brev som du kan ta med til legen neste uke. Skriv om hvordan du har det, om hvordan du har opplevd behandler på dps, og gjenta ditt ønske om en second opinion.

Det er lurt å skrive brev, enten du sender det eller bare tar det med til timen. På den måten er du sikker på å få sagt det du trenger å få sagt :-)

Kan prøve på det :)

Er bare redd de ikke tar meg særlig seriøst, ikke han heller hvis de har ringt. Men glemmer ikke så vondt det var på dps sist, tenkte på det i natt. På så lite verdt jeg er.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Hallo du. Ta nå den telefonen til apoteket. Har du resept på denne medisinen skal du selvsagt få den utlevert. Om du er ustabil er det jo ingen som vil straffe deg. Det er jeg sikker på.

De tok resepten på apoteket og skulle sende meld når medisinen kom, er ganske sikker på at de vil straffe meg. Det klarer de sikkert og for jeg husker ikke alt behandleren sa da vi kranglet, de legger alt på meg. Tro meg, det vil straffe seg dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om dette apoteket ikke snart skjerper seg og forholder seg til loven, synes jeg du skal varsle Fylkeslegen.

Du kan også sende resepten til et annet apotek og be dem sende medisinen. Det koster deg noen få kroner i frakt, men kan absolutt være verdt det.

Skrevet

Kan prøve på det :)

Er bare redd de ikke tar meg særlig seriøst, ikke han heller hvis de har ringt. Men glemmer ikke så vondt det var på dps sist, tenkte på det i natt. På så lite verdt jeg er.

Du har blitt dårlig behandlet av dps, men det gikk jo bra da du snakket med fastlegen om dette. Prøv å hold fast ved det, og ikke gi opp håpet om at han skal finne gode løsninger :-)

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Ta det helt med ro, de som jobber på apoteket kan ikke fortelle deg hvilke medisiner du skal /ikke skal ta, legen din bestemmer det! De som jobber på apoteket er ikke leger og kan ikke bestemme hvilke legemidler som passer for deg.

Når du kommer på apoteket med en resept (lovlig fra en lege) skal de skrive ut medisiner til deg....

Husk at de som jobber på apoteket gjør bare jobben sin....

Men hvorfor har de diskutert på apoteket hvor mye medisin jeg skal ta?

Jeg sa jo det var seroquel depot jeg skal ta, tar quetiapin til jeg får dem. Men ser ikke ut som jeg får dem da...

Når jeg sa det sa hun "Vet psykioateren det"?

"Er i samråd med psykiater ja" sa jeg...er jo ikke det, ikke den psykiateren. Forstår ikke hvorfor apoteket blander seg på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...