Gå til innhold

apotek

Gjest overstyrer legen

Anbefalte innlegg

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Om dette apoteket ikke snart skjerper seg og forholder seg til loven, synes jeg du skal varsle Fylkeslegen.

Du kan også sende resepten til et annet apotek og be dem sende medisinen. Det koster deg noen få kroner i frakt, men kan absolutt være verdt det.

De har resepten. Kunne jo klagd, men hvem vil tro meg...

Tror de legger alt på meg, er vel min feil dette og. Men har ventet i tre uker på de medisinene.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• cathlin

4

• lealaus

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hvorfor har de diskutert på apoteket hvor mye medisin jeg skal ta?

Jeg sa jo det var seroquel depot jeg skal ta, tar quetiapin til jeg får dem. Men ser ikke ut som jeg får dem da...

Når jeg sa det sa hun "Vet psykioateren det"?

"Er i samråd med psykiater ja" sa jeg...er jo ikke det, ikke den psykiateren. Forstår ikke hvorfor apoteket blander seg på denne måten.

Be dem om å ringe fastlegen hvis de mener det er noe problem med resepten.

De apotekansatte høres litt kjerringaktige ut. Det er desverre noen av dem innenfor helsevesenet.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Du har blitt dårlig behandlet av dps, men det gikk jo bra da du snakket med fastlegen om dette. Prøv å hold fast ved det, og ikke gi opp håpet om at han skal finne gode løsninger :-)

Han sa han skulle henvise meg til secon upinion, tror ikke han har gjort det. Har sikkert ringt dem istedenfor, og nå pønsker de på noe. De kommer til å knekke meg.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Be dem om å ringe fastlegen hvis de mener det er noe problem med resepten.

De apotekansatte høres litt kjerringaktige ut. Det er desverre noen av dem innenfor helsevesenet.

Får ringe å høre. Bare syns det er rart, tenk om det hadde vært hjertemedisin. Er nok bare fordi det gjelder meg.

Skrevet

Får ringe å høre. Bare syns det er rart, tenk om det hadde vært hjertemedisin. Er nok bare fordi det gjelder meg.

Bra, ring og gi dem et spark bak! :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er nok ikke pga deg. Sannsynligvis har de bedre avtaler med en annen leverandør og tjener mer penger om de får pushe "sitt" kopipreparat.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Du har blitt dårlig behandlet av dps, men det gikk jo bra da du snakket med fastlegen om dette. Prøv å hold fast ved det, og ikke gi opp håpet om at han skal finne gode løsninger :-)

Men reagerte sist da han sa "jeg ser at du er dårlig nå". Tenk på det behandleren ofte sa "du ser bra ut, du lukter godt". Kanskje de ikke tror at jeg er syk?

Og når hun ga meg inn i tlf, kanskje de tenker at jeg skjerper meg da?

Når hun truer med ting?

Lært fra jeg var liten å se "normal" ut, ingen måtte vite hvordan jeg egentlig hadde det. Da hadde de fjernet meg fra mitt hjem, fra dem jeg var så glad i. Straffet meg de og, som sakt, det er min livsoppgave.

Og min oppgave var å smile og se bra ut, så alle kunne se hvor godt jeg hadde det. Tror jeg er slik nå og, men ikke når jeg ligger. Kunne bedt dem ta en tur da. Neida, aldri mer dit.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Bra, ring og gi dem et spark bak! :-)

Er vel heller meg som får det sparket :)

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Det er nok ikke pga deg. Sannsynligvis har de bedre avtaler med en annen leverandør og tjener mer penger om de får pushe "sitt" kopipreparat.

Ok. Får bare ta kopien da. Forstår at jeg blir dårlig uten medisin, har prøvd uten men det går ikke.

Skrevet

Er vel heller meg som får det sparket :)

Du har rett til å få medisinene legen har skrevet at du skal ha på resepten. Stå på ditt, du.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Du har rett til å få medisinene legen har skrevet at du skal ha på resepten. Stå på ditt, du.

Skal prøve. Føles bare rart å kjempe for en medisin jeg egentlig ikke vil ha, men ser at jeg trenger. Må være sterk når man er syk.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Og hvis det skjer noe pga medisinen sier de vel "ja det var du som ville ha den". Blir forvirra.

Skrevet

Og hvis det skjer noe pga medisinen sier de vel "ja det var du som ville ha den". Blir forvirra.

Du har rett til å si i fra hvis det ikke fungerer med denne medisinen, selv om du vil ha den nå.

Gjest fortsatt oppgitt
Skrevet

De tok resepten på apoteket og skulle sende meld når medisinen kom, er ganske sikker på at de vil straffe meg. Det klarer de sikkert og for jeg husker ikke alt behandleren sa da vi kranglet, de legger alt på meg. Tro meg, det vil straffe seg dette.

De tankene om straff tror jeg du kan legge ifra deg. Hvorfor i all verden skulle de ønske å straffe deg? Om de ikke gir deg medisinen din blir du jo bare verre.

De har helt sikkert glemt å sende deg melding tenker jeg. Akkurat dette skjedde med meg i forrige uke. Jeg dro likevel til apoteket og medisinen ble utlevert. Go girl :-)

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Du har rett til å si i fra hvis det ikke fungerer med denne medisinen, selv om du vil ha den nå.

Har ikke så mye jeg skulle ha sakt. Bare vet det. Men skal si det jeg mener.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

De tankene om straff tror jeg du kan legge ifra deg. Hvorfor i all verden skulle de ønske å straffe deg? Om de ikke gir deg medisinen din blir du jo bare verre.

De har helt sikkert glemt å sende deg melding tenker jeg. Akkurat dette skjedde med meg i forrige uke. Jeg dro likevel til apoteket og medisinen ble utlevert. Go girl :-)

Takk :)

Fortjener straff. Og de straffer meg med å ikke gi medisinene til meg, blir jo verre da. Og da venter enda mer straff, da skal jeg straffes fordi jeg er syk.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Og tusen takk :)

Forstår at du sliter selv men likevel engasjerer du deg, du er nok en god person. Håper du blir bedre snart, alt godt fra meg :-)

Håper du tar godt vare på deg selv.

Skrevet

Som jeg sa en gang tidligere, er det av en eller annen grunn veldig dårlig med seroquel depot her i landet. Da jeg fikk min første resept, tok det evigheter, og det endte med at jeg kjørte 6 mil til et apotek som "mitt" apotek hadde funnet ut hadde en pakke. Jeg måtte kjøre på minuttet, for de ville ikke holde av pakken ut dagen engang.

De siste gangene har det gått litt greiere - da har det i beste fall tatt to uker, i verste fall fire. Jeg vet jo også nå at det tar flere uker, så jeg leverer inn reseptene i god tid. Men den første gangen er jo verst, for da kan man ikke beregne noe reservelager...

Ikke sikkert det er apotekets feil.

Gjest overstyrer legen
Skrevet

Som jeg sa en gang tidligere, er det av en eller annen grunn veldig dårlig med seroquel depot her i landet. Da jeg fikk min første resept, tok det evigheter, og det endte med at jeg kjørte 6 mil til et apotek som "mitt" apotek hadde funnet ut hadde en pakke. Jeg måtte kjøre på minuttet, for de ville ikke holde av pakken ut dagen engang.

De siste gangene har det gått litt greiere - da har det i beste fall tatt to uker, i verste fall fire. Jeg vet jo også nå at det tar flere uker, så jeg leverer inn reseptene i god tid. Men den første gangen er jo verst, for da kan man ikke beregne noe reservelager...

Ikke sikkert det er apotekets feil.

Mulig du har rett, styret i meg tar helt av noen ganger. Skulle bare ønske jeg kunne stole på dem, må hente vival og på onsdag...hvis legen er så elskverdig å skrive det ut. Da skal de alltid ha bevis, men ikke på de andre medisinene. Rart det og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...