Gå til innhold

En kjær søster som unngår meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og rådet hans er vel å fortsette sånn. Du spør vel i hovedinnlegget ditt hva du bør/skal gjøre, og svaret er vel at du ikke bør/skal gjøre noen ting.

Ja, det har jeg også kommet fram til. Men alle refleksojnene som jeg har fått, har vært veldig nyttige. Takk til alle sammen!

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tora61

40

• PieLill

15

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Min svoger har nok ønsker om å ha med seg mannen min på sine opplegg, jakt-turer, fotballturer mm, men det har passet dårlig for mannen min da vi hadde små barn. Han pendlet til London i 4 år og de to yngste barna våre er ADHD-barn. Derfor var det helt uaktuelt for han å be om å få dra på ukeslange ferier med andre enn meg. Vi har kun 5 uker ferie totalt''

Dette har jeg full forståelse for. Jeg vet hvordan det er å ha en pendlende mann.

Bildet endrer seg litt etterhvert som du skriver mer. Nesten så jeg lurer på om det er svogeren som er dominerende og at søsteren din har blitt kuet av mannen sin, men mulig jeg tar feil her også. Det er umulig og gi et godt svar uten å kjenne dem.

Ja, dette er en vanskelig problemstilling.

Men takk for alle gode kommentarer.

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan de har det, men de er erklært mot likestilling, begge to, og praktiserer det. Det har jeg aldri kommentert.

Du har gitt meg veldig mange gode refleksjoner. Jeg takker for alle sammen. Denne oppklaringsrunden med meg selv og dere har vært lærerik.

Ja, de har uttrykt at de er imot likestilling, ja. Hvordan folk praktiserer det, er deres egen sak, og det gjelder alle.

Ja, denne runden har iallfall vært nyttig for meg. Fint at den har vært nyttig for flere.

Skrevet

Det tror jeg du har absolutt helt rett i. Og da bør jeg klare å tilpasse meg, ikke sant, men jeg klarer ikke å opptre så underdaning i sosiale sammenhenger at jeg ikke tør å si meningene mine.

''Det tror jeg du har absolutt helt rett i. Og da bør jeg klare å tilpasse meg, ikke sant, men jeg klarer ikke å opptre så underdaning i sosiale sammenhenger at jeg ikke tør å si meningene mine.''

Jeg må innrømme at det er en del 'kulturer' som ville gjort meg særdeles lite tilpasningsvillig. Det du beskriver ligner på noe slikt.

mvh

Skrevet

Ja, de har uttrykt at de er imot likestilling, ja. Hvordan folk praktiserer det, er deres egen sak, og det gjelder alle.

Ja, denne runden har iallfall vært nyttig for meg. Fint at den har vært nyttig for flere.

''Ja, de har uttrykt at de er imot likestilling, ja. Hvordan folk praktiserer det, er deres egen sak, og det gjelder alle.''

Ikke rart om du blir en torn i siden, særlig på din svoger.

Det er trist å miste kontakten med et søsken. Men funker det ikke, så funker det ikke.

mvh

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg tror jeg har ganske rett i min observasjon der, dessverre. Den erfaringen jeg har, er fra de få møtene som vi har. Men andre har også påpekt at hun holder seg for seg selv.

De temaene som hun trekker fram, er knyttet til hva mannen hennes driver med, hvor han reiser, hva han jobber med og hva han mener.

Hun har ikke en egen vennegjeng, hun møter ikke opp på gjensynsfester og de inviterer kun mannens venner. De har også veldig liten kontakt med hans søsken.

''De temaene som hun trekker fram, er knyttet til hva mannen hennes driver med, hvor han reiser, hva han jobber med og hva han mener''

Det er tydelig at du synes hun er en kjedelig samtalepartner og har lite å bidra med. Kanskje søsteren din har merket dette og tatt konsekvensen av det?

Jeg lurer litt på hvorfor du er så ivrig på hyppigere kontakt?

Du sier hun ikke deltar på noe og dette er sikkert årsaken til at hun ikke har så mye å prate om. Jeg tror hun føler seg mindreverdig overfor deg og jeg tror det er din oppgave fullt og helt å få henne til å føle seg som en likeverdig søster. Prøv

og vis interesse for det hun snakker om. Lytte og kommentere positivt. Tror det er det eneste du kan forsøke på nå videre, men det er ikke sikkert dere bør ha så mye kontakt.

Skrevet

''De temaene som hun trekker fram, er knyttet til hva mannen hennes driver med, hvor han reiser, hva han jobber med og hva han mener''

Det er tydelig at du synes hun er en kjedelig samtalepartner og har lite å bidra med. Kanskje søsteren din har merket dette og tatt konsekvensen av det?

Jeg lurer litt på hvorfor du er så ivrig på hyppigere kontakt?

Du sier hun ikke deltar på noe og dette er sikkert årsaken til at hun ikke har så mye å prate om. Jeg tror hun føler seg mindreverdig overfor deg og jeg tror det er din oppgave fullt og helt å få henne til å føle seg som en likeverdig søster. Prøv

og vis interesse for det hun snakker om. Lytte og kommentere positivt. Tror det er det eneste du kan forsøke på nå videre, men det er ikke sikkert dere bør ha så mye kontakt.

Du har fantastisk gode råd. Jeg er helt enig med deg. Det beste jeg kan gjøre er å vise interesse for henne og gi henne positiv oppmerksomhet framfor å være oppgitt over et miljø som prøver å holde alle damer nede.

Det er også bl.a derfor jeg holder fast ved at vår link med dem fortrinnsvis er mellom oss søstre. For meg er det ingen grunn til noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...