Gå til innhold

NHD Antidepressiv effekt seroquel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal øke seroquel fra 200 mg kveld, til 300 kveld og 50 mg morgen. Har du erfaring med at dette gir økt antidepressiv effekt?

For noen år tilbake prøvde jeg en kort periode (kanskje 2 dager) å ta denne medisinen også om morgenen, men ble da trøtt/ør i et par timer etter inntak. Jeg må fungere i studier på dagtid, og er redd for at jeg vil bli trøtt-ør når jeg er på skolen og da ikke fungere like bra.

Så, er det håp at det vil gå seg til med trøtthet om dagen, etter å ha tatt dem en stund? Og har det stor betydning å ta en dose også om morgenene, i stedet for bare kveld?

Dette var 3 spørsmål. Jeg har kanskje litt for store forhåpninger til at dette skal fungere. Bruker ellers 20 mg cipralex.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er berettiget håp om økt antidepressiv effekt ved denne doseøkningen.

Jeg forstår ikke helt rasjonalet ved morgendosen. Prøv dog en uke. Om det ikke blir klart bedre etter en uke, bør du vurdere å ta alt om kvelden.

Skrevet

Det er berettiget håp om økt antidepressiv effekt ved denne doseøkningen.

Jeg forstår ikke helt rasjonalet ved morgendosen. Prøv dog en uke. Om det ikke blir klart bedre etter en uke, bør du vurdere å ta alt om kvelden.

Da forstår jeg det sånn at det ikke ødelegger om jeg tar alt om kvelden. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...