cathlin Skrevet 27. september 2011 Skrevet 27. september 2011 Hei. Jeg skal øke seroquel fra 200 mg kveld, til 300 kveld og 50 mg morgen. Har du erfaring med at dette gir økt antidepressiv effekt? For noen år tilbake prøvde jeg en kort periode (kanskje 2 dager) å ta denne medisinen også om morgenen, men ble da trøtt/ør i et par timer etter inntak. Jeg må fungere i studier på dagtid, og er redd for at jeg vil bli trøtt-ør når jeg er på skolen og da ikke fungere like bra. Så, er det håp at det vil gå seg til med trøtthet om dagen, etter å ha tatt dem en stund? Og har det stor betydning å ta en dose også om morgenene, i stedet for bare kveld? Dette var 3 spørsmål. Jeg har kanskje litt for store forhåpninger til at dette skal fungere. Bruker ellers 20 mg cipralex. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2011 Skrevet 27. september 2011 Det er berettiget håp om økt antidepressiv effekt ved denne doseøkningen. Jeg forstår ikke helt rasjonalet ved morgendosen. Prøv dog en uke. Om det ikke blir klart bedre etter en uke, bør du vurdere å ta alt om kvelden. 0 Siter
cathlin Skrevet 27. september 2011 Forfatter Skrevet 27. september 2011 Det er berettiget håp om økt antidepressiv effekt ved denne doseøkningen. Jeg forstår ikke helt rasjonalet ved morgendosen. Prøv dog en uke. Om det ikke blir klart bedre etter en uke, bør du vurdere å ta alt om kvelden. Da forstår jeg det sånn at det ikke ødelegger om jeg tar alt om kvelden. Takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.