Gå til innhold

Suging på tommel.

Anbefalte innlegg

Gjest Larsen1990
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente født i 1990. Jeg "plages" med noe som er utrolig flaut, jeg suger på tommelen. Jeg sluttet ikke med sugingen før jeg var rundt 14 år da jeg fikk tannregulering. Men da jeg ble jeg nødt til å flytte hjemme fra for snart to år siden, ufrivillig, på grunn av praksis i studiene mine begynte jeg igjen. Og nå klarer jeg ikke slutte.. Jeg har prøvd å teipe tommelen slik at jeg ikke skal suge, men det ender med at jeg blir liggende å vri meg å ikke få sove så jeg tar til slutt av teipen og gir opp. Jeg føler at jeg er blitt avhengig av tommelen i samme grad som røykere har røyksug har jeg "suttesug". Hovedsaklig suttet jeg når jeg la meg om kvelden, men nå sutter jeg stort sett hele tiden når jeg er alene feks når jeg ser på tv, leser, slapper av osv.. Jeg kjenner også dette "suget" ekstra når jeg er stressa eller det skjer mye i livet mitt. Dette er utrolig pinlig, det gjør at jeg feks ikke vil dra på turer sammen med venner hvor man må sove på samme rom fordi jeg ikke vil at de skal se at jeg suger på tommelen. Og jeg føler at jeg ikke får slappa skikkelig av med mindre jeg kan suge på tommelen. Det jeg lurer på er om du har noen tips til hva jeg kan gjøre for å klare å venne meg av tommelen da det er utrolig plagsomt og pinlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...