Gå til innhold

Ok oppførsel eller ei?

Gjest Tromsdama

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Den ene jenta mi har vært sånn i mange år. Hn er ti år nå, og akkurat det ift fremmede har dempet seg en del det siste året.

Standardspørsmålet når hun møter noen ukjente er: "Hvem er du mamma til?"

Som noen her sier, så er det i vårt tilfelle mye annet som vi helelr fokuserer på i forhold til henne - så akkurat dette pleier vi vel ikke å kommentere så mye. Men, som sagt, så skjer det ikke så ofte nå som før, og hun er litt mer tilbakeholden med det hun spør om.

Kan bare ikke fatte å begripe at voksne mennesker reagerer slik mot utadvendte barn....?

Selv elsker jeg barn i alle aldre som tar kontakt med meg, og jeg svarer på det de spør om.Jeg synes det er mye tristere med barn som gjemmer seg bak foreldrene, fordi de er redde for fremmede. Slike barn tar jeg ikke kontakt med.

Når barn eller unge foran meg i kassakøen mangler noe kroner på det de vil kjøpe, så betaler jeg med glede det de måtte mangle av kroner.

Å se takknemligheten i ansiktene deres er en gave til meg;) Og de takker alle så skjønt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccolina

''Syns det høres ut som ungen er teatralsk anlagt? Meld ham/henne på amatørteater. :-)''

Det har noen gjort her vi bor (et tilsvarende barn, altså), og det er et jævla mareritt. Han tar ikke instruksjon, har ingen formening om hva samarbeid betyr, og er et "meg-meg-meg"-barn. Nå har gruppa blitt halvert, for ungene orker det bare ikke.

Skal slike barn være med på aktiviteter må også foreldrene stille opp 100 %, ikke bare avlevere avkommet og gå.

"Slike barn"? Unger er da forskjellige, akkurat som voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen barn er født skuespillere og elsker å være midtpunkt uten at det er noe galt. Noen liker å synge når det er besøk og andre igjen skal vise hvor tøffe de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at slik oppførsen overhodet ikke skader noen, men jeg merker selv at jeg blir utrolig irritert på slike barn (alle har truffet minst ett slikt barn).

Jeg synes det er utrolig frekt og litt mangel på barneoppdragelse at barnet henvender seg til fremmede på en slik måte...

Sånn kunne jeg også ha tenkt - før. Altså før jeg fikk et eget barn som kan ha slik oppførsel.

Og, ja.. vi jobber med barnet masse, en hel masse faktisk. Men i forhold til de andre "eksemplariske" og rolige barna våre, kan det nok synes på utenforstående at vi har gitt frie tøyler i forhold..

Man kan ikke pirke og mase om alt, men velge de viktigste tingene til enhver tid. Man kan ikke ut fra et barns oppførsel automatisk konkludere med dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge foreldrene er tilsted, er det de som setter grenser og har ansvaret for barnet.

Men, om du har barnet alene og synes det er ubehagelig at barnet prater til fremmede, kan du vel bare gi beskjed til barnet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barneteater er gøy, men...

"Slike barn"? Unger er da forskjellige, akkurat som voksne...

"Slike barn" som det trådstarter beskriver. "Slike barn" som oppfører seg veldig annerledes enn man kan forvente av aldersgruppen, som hoier og snakker og krever oppmerksomhet på et helt annet plan enn man forventer av den aldersgruppen.

"Slike barn" som så absolutt ikke oppfører seg som resten av gruppa, og som alle lurer på hvordan de skal håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccolina

"Slike barn" som det trådstarter beskriver. "Slike barn" som oppfører seg veldig annerledes enn man kan forvente av aldersgruppen, som hoier og snakker og krever oppmerksomhet på et helt annet plan enn man forventer av den aldersgruppen.

"Slike barn" som så absolutt ikke oppfører seg som resten av gruppa, og som alle lurer på hvordan de skal håndtere.

Du vet jo ikke om det er tilfellet med dette barnet! Synes du er fordomsfull og stigmatiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Slike barn" som så absolutt ikke oppfører seg som resten av gruppa, og som alle lurer på hvordan de skal håndtere.''

Høres ut som en ganske talentløs ledelse fra de voksnes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Slike barn" som så absolutt ikke oppfører seg som resten av gruppa, og som alle lurer på hvordan de skal håndtere.''

Høres ut som en ganske talentløs ledelse fra de voksnes side.

Hvordan kan du si det? Jeg har da ikke sagt noe om hva ledelsen gjør?

Problemet er slike barn som uansett hva de får beskjed om bare snakker og snakker og tuller og fjaser, og helt uten hemninger snakker med alt og alle uansett om det er kjente eller ei. Og som ikke hører etter når de får beskjed.

Hvordan mener du at en teaterinstruktør skal forholde seg til

a) gruppa?

B) vedkommende barn?

c) vedkommende barns foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo ikke om det er tilfellet med dette barnet! Synes du er fordomsfull og stigmatiserende.

Nei, jeg vet jo akkurat like mye som alle andre i denne tråden om akkurat dette barnet, og ut fra det trådstarter skriver så trekker jeg mine konklusjoner ut fra mine egne erfaringer. Akkurat som alle andre gjør.

Man behøver ikke være fordomsfull om man er realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccolina

Nei, jeg vet jo akkurat like mye som alle andre i denne tråden om akkurat dette barnet, og ut fra det trådstarter skriver så trekker jeg mine konklusjoner ut fra mine egne erfaringer. Akkurat som alle andre gjør.

Man behøver ikke være fordomsfull om man er realistisk.

''Man behøver ikke være fordomsfull om man er realistisk.''

Mitt forslag om bareteater er ikke foreløpig noe de har realisert, så du snakker om hvordan du mener det ville gått. Det er ingenting realistisk over å bedømme noe som ennå ikke har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...