Gå til innhold

mannen min er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stort sett grei og god mann, men jeg tror at han er i ferd med å miste litt selvtillit eller bli syk.

Han har alltid hatt en tendens til å ha fokus på en ting om gangen, men nå skjer det oftere og oftere at han "glemmer alt annet" enn den ene tingen. Først i forrige uke sa han noe som var innrømmende. Han hadde forstått at han ikke kom til å gjøre videre karriere i yrkeslivet.

Jeg har tidligere gjort han oppmerksom på slike forglemmelser, bl.a annet at han har glemt meg, hvorpå han ofte har blitt sint. Nå var han rolig.

Han har nok hatt et selvbilde som gjør at han ha følt seg overlegen. Nå fortalte han for første gang i mitt liv at han beundret meg for alle mine ressurser og han klagde bare på at jeg ikke har utnyttet alle mine muligheter i yrkeslivet, og han sa at han iallfall var sikret sin egen pensjon.

Hvem han uttrykker sine følelser ovenfor vet jeg ikke, men det må ha skjedd noe som gjør at han plutselig nå innser hvilken verdi jeg har for han.

Er det noen grunn til å spørre han mer om dette?

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som er tegnene på sykdom i det du skriver? Dersom noe "skurrer" hos deg så snakk med ham om det.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som er tegnene på sykdom i det du skriver? Dersom noe "skurrer" hos deg så snakk med ham om det.

Manglende evne til å følge med på flere ting, glemsomhet,og en usikkerhet og ydmykhet som jeg aldri har sett før.

Han har rett og slett forandret seg. Og jeg er usikker på hvordan jeg skal gå fram, og om det bør være et samtaleemne. Noe av dette er jo fremskritt, men noe kan også være ganske trist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...