Gå til innhold

Avslag på forsikring

Else

Anbefalte innlegg

Datteren vår fikk avslag på uføredelen på forsikringen på bakgrunn av en utredning fra ppt, der det kom fram hun har generelle lærevansker. Hun har IOP i matematikk nå.

Begrunnelsen er at generelle lærevansker kan medføre økt risiko for erstatningsutbetalinger i forbindelse med en eller flere av dekningene som oppfatter forsikringen.

Personlig følte jeg dette var en syltynn begrunnelse og lurer på om noen har erfaring med lignende og lurer på om jeg skal klage til Finansklagenemda, eller om jeg ikke vil komme noen vei?

Og om dette virkelig stemmer, føler jeg jo enda større behov for å forsikre henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal tenke nøye over konsekvensene før man påfører barna en diagnose.

Forsikringsklagenemda vil være riktig adresse for en klage.

Gjør du noen nettsøk vil du sikkert kunne finne lignende saker.

Mener å ha lest en gang at dysleksi ikke skal gi grunnlag for forsikringsnekt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...