Gå til innhold

Problemer i forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Er en jente på 16 som er ilag med en som er 24. Forholdet ødelegger meg helt føler jeg. Vi har begynt å krangle hele tiden, å jeg klarer ikke konsentrere meg om skolen. Vi har hatt en del sjalusi fra begge sider, pga utroskap osv. Han blir veldig fort sint på meg. Der hvor han tar tak i meg, har kastet ting på meg, dyttet meg, klepet meg hardt i magen og armen, osv.Jeg er redd for at det skal fortsette. og for meg så virker det som han ikke får dårlig samvittighet for det engang. Og det skremmer meg. jeg har aldri vært en person som skal krangle, for jeg hater det! I begynnelsen av forholdet kunne han sitte å kalle meg masse stygt, å jeg ble egentlig bare mest lei meg å prøvde å la vær å svare noe. Men nå for tiden så har jeg begynt på samme måte nesten, går med en gang i ''forsvarssposisjon''. Jeg kaller ikke han for noe så stygt som han gjør til meg, men for det. Å for det om han blir sur, så blir jeg veldig lei meg om han roper til ansikte mitt at han ønsker jeg skal dø.. ''bare gå å dø me deg'' '' håpe du råttne'' Lurer på om det er normalt? skal det være sånn i ett forhold? Jeg er ikke noen engel selv. Men jeg prøver alt jeg kan for at ting skal fungere. Men er litt vanskelig for meg å kunne prate med han på en ordentlig måte når han bare blir sint på meg, å ber meg holde kjeft. Føler jeg ikke kommer meg noen vei med noe som helst! Men noe må gjøres. Har flere ganger tenkt på å forlate han, men han klarer alltid å få meg til å få dårlig samvittighet så jeg blir igjen. Så bruker han å si at han ville aldri latt meg gjøre det slutt, å han ville følgt etter meg i omså ett år for å få meg tilbake. Å da blir jeg redd for at , om jeg skulle gjøre det slutt. Så hadde det sikkert aldri blitt slutt for det? siden, hvis han ikke hadde latt meg være i fred, så hadde jeg aldri klart å komme over det. Så har du noen tips til meg? hva jeg kan gjøre for at dette forholdet skal bli bedre?

Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre for att det skal bli bedre. Du er sammen med en drittstøvel, og de forbedrer seg ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette forholdet blir ikke bedre. Det har overhode ingen fremtid.

Personer som kjefter, knuser ting, klyper, dytter, slår og kaller en stygge ting, skal en holde seg langt unna.

Her er det bare en ting å gjøre. Gjøre det slutt - allerede i morgen.

Lykke til :-)

Skrevet

Nei, dette er ikke normalt! Denne personen høres ut som om han kan bli farligere, redd deg ut av forholdet...

Skrevet

Dette blir ikke bedre. Og du fortjener noe bedre.

Dump ham.

Skrevet

Nei, slikt skal ikke forekomme i godt forhold. Han oppfører seg overhodet ikke akseptabelt.

Forlat han- før han ødelegger deg og din tro på deg selv.

Ikke la deg påvirke av truslene hans. Han vet hvordan han skal trykke på knappene slik at du oppfører deg slik han vil. Han utnytter situasjonen.

Skrevet

Nei, dette er ikke normalt! Denne personen høres ut som om han kan bli farligere, redd deg ut av forholdet...

Er så vanskelig! Han betyr veldig mye for meg.

Familien min liker han absolutt ikke, så jeg gjorde alt jeg kunne for å få være med han, mistet mye kontakt med dem pga det. Men viste seg kanskje at de hadde rett? :(

Men jeg klarer ikke gjøre det slutt, når jeg ser han. for da klarer han bare endre meningene mine. Siden vi har det veldig fint ilag ellers!

Skrevet

Han kommer garantert til å ødelegge livet ditt dersom du ikke kommer deg bort fra ham NÅ! Han får mer og mer makt over deg, så stikk før du har tapt..... Han vil sikkert mase, trygle og be -men han kommer ikke til å endre seg! Vær hard og tenk at et godt forhold ikke skal gjøre vondt.....

Gjest Niccolina
Skrevet

Overhodet ikke bra eller normalt. Om din beste venninne kom til deg og sa at kjæresten hennes behandlet henne slik du skriver, ville du bedt henne fortsette å være sammen med ham?

Vær så snill, kom deg vekk.

Gjest Niccolina
Skrevet

Familien min liker han absolutt ikke, så jeg gjorde alt jeg kunne for å få være med han, mistet mye kontakt med dem pga det. Men viste seg kanskje at de hadde rett? :(

Men jeg klarer ikke gjøre det slutt, når jeg ser han. for da klarer han bare endre meningene mine. Siden vi har det veldig fint ilag ellers!

Han har veldig makt over deg når han klarer å endre meningene dine. Du må høre på deg selv, du vet innerst inne hva som er riktig. Ikke tenk på om familien din har rett eller ei, det er ikke dem det handler om, det er deg. Det skal ikke være sånn i et forhold, uansett om du er 16 eller 66.

Skrevet

Dette er veldig alvorlig. Kom deg unna! Gå tilbake til familien, få beskyttelse av dem. Anmeld ham til politiet om han trakasserer deg. Ta vare på truende sms-er. Ta kontakt med krisesenteret om noe slikt finnes i nærheten, du kan ringe kommunen og spørre.

Jeg gjentar, kom deg unna nå, det blir bare vanskeligere.

Skrevet

''Er så vanskelig! Han betyr veldig mye for meg. Familien min liker han absolutt ikke, så jeg gjorde alt jeg kunne for å få være med han, mistet mye kontakt med dem pga det. Men viste seg kanskje at de hadde rett?''

Familien din er _for_ deg. De ønsker deg vel. At du skal ha det bra. Det var sikkert derfor de misslikte at du var sammen med en de så kom til å gjøre deg vondt. Det er ikke så uvanlig at andre ser ting komme lenge før en selv i slike situasjoner.

''Men jeg klarer ikke gjøre det slutt, når jeg ser han. for da klarer han bare endre meningene mine. Siden vi har det veldig fint ilag ellers!''

Se på hva du selv skriver!

'' Forholdet ødelegger meg helt føler jeg. Vi har begynt å krangle hele tiden, å jeg klarer ikke konsentrere meg om skolen. Vi har hatt en del sjalusi fra begge sider, pga utroskap osv. Han blir veldig fort sint på meg. Der hvor han tar tak i meg, har kastet ting på meg, dyttet meg, klepet meg hardt i magen og armen, osv.Jeg er redd for at det skal fortsette. og for meg så virker det som han ikke får dårlig samvittighet for det engang. Og det skremmer meg. jeg har aldri vært en person som skal krangle, for jeg hater det! I begynnelsen av forholdet kunne han sitte å kalle meg masse stygt, å jeg ble egentlig bare mest lei meg å prøvde å la vær å svare noe. ''

Men ellers har dere det altså så fint? Når og hvor ofte er 'ellers'? Er det verdt det? Ville du spist mat du vet er bedervet og som kommer til å gjøre deg fryktelig syk fordi den smaker godt der og da?

Forstår at det er vanskelig å bryte når han har fått slik makt over deg. Familien din vil ganske sikkert være overlykkelige over å hjelpe deg. Bit i deg stoltheten og be dem om hjelp.

Du har alt og vinne og ingen ting å tape på og komme deg bort fra denne fyren.

mvh

Skrevet

Det dere måtte ha av fine stunder må være så forsvinnende korte sekunder at de ikke er til å regne med. Les ditt eget innlegg selv og lat som om det er en annen jente som har skrevet det til deg for å be om hjelp.

Snakk med noen voksne du stoler på og få hjelp til å gjøre det slutt med denne karen. Han er ikke verdt å bruke ett sekund på!

Om man er glad i noen som behandler man dem overhodet ikke på den måten han behandler deg - ikke i nærheten heller! Kom deg unna denne drittsekken og lev et normalt ungdomsliv, ikke kast bort hele ungdomstiden på en psykopat! Vær så snill!

Ikke se på det som et nederlag om du forteller til foreldrene dine at de hadde rett og at du trenger hjelp til å komme deg unna, det er en stor og modig beslutning å gjøre det. *klem*

Skrevet

Du skal ikke forandre deg for å få det bedre, du skal komme deg unna.

Du har ingen forpliktelser overfor en voksen mann som ikke kan oppføre seg. Ikke la ham ødelegge deg - du er ung, og det er flere fisk i havet. Snakk med en voksen du stoler på og forsvinn ut av livet hans.

Familen din kommer ikke til å bebreide deg, de vil bli lettet over at du har innsett at dette ikke er bra for deg. Lykke til!

Gjest Niccolina
Skrevet

Du, jeg har tenkt på deg siden jeg svarte deg i går. Hvordan har du det, hva tenker du om svarene du har fått? Jeg håper du tar responsen alvorlig......!

Skrevet

Du, jeg har tenkt på deg siden jeg svarte deg i går. Hvordan har du det, hva tenker du om svarene du har fått? Jeg håper du tar responsen alvorlig......!

Jeg har det greit.

Fikk egentlig ganske sjokk over svarene, trodde ikke det var så ille som alle dere syntes.

Men jeg vet ikke om jeg klarer å gjøre det slutt :(

Gjest Niccolina
Skrevet

Jeg har det greit.

Fikk egentlig ganske sjokk over svarene, trodde ikke det var så ille som alle dere syntes.

Men jeg vet ikke om jeg klarer å gjøre det slutt :(

Det er skrevet doktoravhandlinger om hvorfor kvinner ikke går fra menn som mishandler dem. Så du er ikke alene om å slite med dette. Min mann er min bestevenn i tillegg til kjæreste. Vi kunne aldri snakket slik til hverandre, for det gjør ikke bestevenner, og heller ikke kjærester.

Du er bare 16 år, og dette er utvilsomt veldig skadelig for deg. Du må i det minste betro deg til noen. Helsesøster på skolen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...