Gå til innhold

Har jeg problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fylte 28 var jeg alltid veldig slank, ca 48 kg og 165 høy. Etter jeg begynte på medisiner så gikk vekta rett til værs, nå veier jeg 70 kg. Jeg er livredd for å legge på meg mer, men har store problemer med å kontrollere matinntaket, jeg tror dette skyldes medisinene.

Jeg har flere venninner som jeg har blitt kjent med gjennom psykiatrien som har spiseforstyrrelser og jeg får drøssevis med tips om mat og vekt, så nå har jeg også blitt veldig fokusert på dette. I det siste så har jeg begynt å kaste opp det jeg spiser, mye fordi det virker så lettvint. Har begynt å spise veldig usunn mat og tenker på om maten er lett å kaste opp eller ikke.

De siste dagene har dette tatt helt overhånd og jeg tenker bare på mat. Det er så fristende å spise en spesiell sort kake som er lett å få opp.... og jeg kan drive på en hel dag med denne kaken.

Jeg synes egentlig det hele er ganske patetisk og flaut, for jeg føler meg vel egentlig for god for å drive på sånn som jeg gjør nå. Jeg tør ikke fortelle det til psykologen min en gang!!...

Føler jeg trenger noen som kan sette grenser for meg når det gjelder maten. Men vet ikke helt hvordan dette skal foregå

Også tenker jeg litt sånn at: det er vel ikke så farlig det jeg driver med...... men er veldig sliten av dette nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du har problemer. Kontakt fastlegen for hjelp før det utvikler seg videre.

Om du evt har en behandler i psykiatrien, må du straks nevne dette for han/henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...