Gå til innhold

Trenger energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker huset, men alt er tungt. Finnes ikke energi. Svimler når jeg reiser meg opp etter å ha tatt noe opp fra gulvet. Vil helst legge meg ned og sove, selv om jeg har hatt en god natt med søvn. Det påvirker også psyken.

Vurderer kosttilskudd, men vet ikke hva, og hvordan det er å kombinere med medisinene. Herbalife har en grønn te som skal gi energi, men vet ikke hvordan jeg får tak i den. Er det noen med gode råd?

Skrevet

Spiser du skikkelig? Om du spiser skikkelig så trenger du ikke kosttilskudd, kanskje med unntak av omega3 som de fleste av oss her i det kalde nord får for lite av.

Mye grønnsaker, spesielt de som vokser over bakken, men også noe rotfrukter, lite raske karbohydrater som sukker og fint mel. Kutt ned på halvfabrikata og posemat om du spiser en del av det - bruk gode råvarer og bruk smør eller bremykt fremfor margarin. Men gi det tid, det går ikke over på 3 dager. :o)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg bruker den møllerspakka som inneholder både omega 3 og vitamintablett og synes den fungerer bra.

Skrevet

Etter å ha gått i motvind i måneder med et mål for øye; nemlig å sove har alt snudd. Jeg er litt usikker på årsaken, men endringen sammenfalt med daglig inntak av D-vitamin. Kanskje verd å prøve? Uansett lykke til :o)

Skrevet

Spiser du skikkelig? Om du spiser skikkelig så trenger du ikke kosttilskudd, kanskje med unntak av omega3 som de fleste av oss her i det kalde nord får for lite av.

Mye grønnsaker, spesielt de som vokser over bakken, men også noe rotfrukter, lite raske karbohydrater som sukker og fint mel. Kutt ned på halvfabrikata og posemat om du spiser en del av det - bruk gode råvarer og bruk smør eller bremykt fremfor margarin. Men gi det tid, det går ikke over på 3 dager. :o)

Er nok litt for glad i det søte. Vanskelig å kutte helt ut, men har prøvd å erstatte det med kokesjokolade som inneholder 70% kakao.

Ellers tror jeg at jeg har et greit kosthold. Omega 3 skal jeg prøve.

Skrevet

Jeg bruker den møllerspakka som inneholder både omega 3 og vitamintablett og synes den fungerer bra.

Takk for tipset

Skrevet

Etter å ha gått i motvind i måneder med et mål for øye; nemlig å sove har alt snudd. Jeg er litt usikker på årsaken, men endringen sammenfalt med daglig inntak av D-vitamin. Kanskje verd å prøve? Uansett lykke til :o)

Da trengte du nok D-vitamintilskudd. Lett å sjekke på en blodprøve. Man skal ikke ta D-vitamin om man ikke trenger det.

Skrevet

Vurderer du D-vitamin så ta en blodprøve og sjekk om du trenger det.

Skrevet

Er nok litt for glad i det søte. Vanskelig å kutte helt ut, men har prøvd å erstatte det med kokesjokolade som inneholder 70% kakao.

Ellers tror jeg at jeg har et greit kosthold. Omega 3 skal jeg prøve.

Tror ikke søte ting er bra, tror det bryter ned noe i kroppen. Iallefall min kropp, likevel er det vanskelig å la være å spise det. Vil veldig gjerne slutte med det.

Tar omega, vit.D, vit.C og magnesium. Vet ikke om det hjelper men håper det :)

Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. Tror det hjelper iallefall.

Skrevet

Tror ikke søte ting er bra, tror det bryter ned noe i kroppen. Iallefall min kropp, likevel er det vanskelig å la være å spise det. Vil veldig gjerne slutte med det.

Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. Tror det hjelper iallefall.

''Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. ''

Nå vet jeg ikke hvor mye det er i flasken, men du MÅ følge mengden på flasken. For mye jern er giftig og farlig!

Skrevet

''Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. Tror det hjelper iallefall.''

Du må ta jern daglig over en lengre periode for å få bygget opp jernlagrene dine. Om du sluker en flaske på få dager en gang i mnd kan du vel nesten gjøre mer ugagn enn nytte.

Gjest Niccolina
Skrevet

Jeg tar Gerimax Ginseng, og synes det hjelper. har du hatt det sånn lenge synes jeg nok du skulle tatt en helsesjekk med blodprøve. God bedring!

Skrevet

''Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. ''

Nå vet jeg ikke hvor mye det er i flasken, men du MÅ følge mengden på flasken. For mye jern er giftig og farlig!

Er det?

Uff, trodde det var bare bra jeg. Får heller følge det som står på flasken da, fikk litt hetta nå...

Gjest Niccolina
Skrevet

Er det?

Uff, trodde det var bare bra jeg. Får heller følge det som står på flasken da, fikk litt hetta nå...

Alt med måte... Enkelte vitaminer og mineraler gir forgiftning i store doser.

Skrevet

''Viktig med nok jern og, hiver i meg en flaske når jeg har mensen. Tror det hjelper iallefall.''

Du må ta jern daglig over en lengre periode for å få bygget opp jernlagrene dine. Om du sluker en flaske på få dager en gang i mnd kan du vel nesten gjøre mer ugagn enn nytte.

Kan det?

Trodde virkelig ikke det. Men tør ikke tenke på det nå, får ta bare litt pr dag.

Skrevet

Alt med måte... Enkelte vitaminer og mineraler gir forgiftning i store doser.

Uff, er vel forgiftet og nå. Føler meg ikke så bra plutselig, jaja var sliten fra før. Trodde ikke man ble dårlig av vitaminer.

Skrevet

Uff, er vel forgiftet og nå. Føler meg ikke så bra plutselig, jaja var sliten fra før. Trodde ikke man ble dårlig av vitaminer.

''Uff, er vel forgiftet og nå. Føler meg ikke så bra plutselig, jaja var sliten fra før. Trodde ikke man ble dårlig av vitaminer.''

Man kan bli dårlig av for mye vitaminer. Vit B og C skylles ut med urinen og det skal svært mye til å bli forgiftet av disse. A og D er fettløselige og ved for store doser over tid kan man få alvorlige forgiftninger.

Jern er farlig om man får for mye av det. Følg doseringsanvisningen på flasken!

Skrevet

''Fettløselige vitaminer finnes hovedsakelig i fettholdige matvarer. Disse vitaminene blir fordøyd og oppsugd sammen med fettet. Overdoser av disse, kan gi forgiftninger. Derfor må en være nøye med doseringen av fettløselige vitaminer i form av tabletter eller konsentrater.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin

Skrevet

Du skal ikke ta jern hvis du har nok jern fra før. Få tatt en blodprøve å sjekk om du mangler det.

Skrevet

''Uff, er vel forgiftet og nå. Føler meg ikke så bra plutselig, jaja var sliten fra før. Trodde ikke man ble dårlig av vitaminer.''

Man kan bli dårlig av for mye vitaminer. Vit B og C skylles ut med urinen og det skal svært mye til å bli forgiftet av disse. A og D er fettløselige og ved for store doser over tid kan man få alvorlige forgiftninger.

Jern er farlig om man får for mye av det. Følg doseringsanvisningen på flasken!

Får gjøre det. Ble veldig urolig nå for dette visste jeg ikke :(

Trodde D.vit var bra i store doser og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...