Gå til innhold

Galt å kutte kontakten med sin mor?

Anbefalte innlegg

Gjest problem med mor
Skrevet

BAKGRUNN: En helt for jævlig oppvekst med psykisk mishandling hver eneste dag. Roping og skriking. Vanvittige sinneutbrudd. Ble kalt ting som hore, heks, kjukka. Det er ikke rart ingen vil være sammen med deg for du er så sånn og sånn... Rasende over dårlige idrettsprestasjoner. Rasende over at jeg hadde kviser i tenårene. Rasende fordi jeg var så stygg.

UTVIKLING: Etter at jeg ble syk ble hun bedre, men ikke bra. Hun har forsøkt å hjelpe meg med ting. Flyttinger osv. Men så slår hun helt om igjen og snakker om hvor feit jeg er (ja, jeg er hele 2 kg overvektig og fullt klar over det selv).

ELLERS: Vi har absolutt ingen felles verdier. Moren min lever for å ta seg godt ut og bruker alle pengene på statusprodukter samtidig som hun klager over at hun har så lite penger. JEG HAR ALDRI LIKT MOREN MIN!. Jeg bodde hos Besteforeldrene første årene, og takk Gud for det! Så lenge jeg kan huske så har jeg alltid mislikt henne.

PROBLEM: Hun har jo selvfølgelig sine gode sider og prøver innimellom å være god Mamma. Men jeg sliter med å komme over det hun har gjort mot meg, og så lenge jeg har kontakt med henne så kommer disse følelsene opp i meg igjen om og om igjen. Samtidig føler jeg meg slem hvis jeg ikke orker henne mere....

Hva tenker dere? Noen meninger?

Skrevet

Dump henne. :o) Hvorfor skal du være sammen med et menneske som bare bryter deg ned? Selv om det var hun som satte deg til verden så betyr ikke det at du skal finne deg i alt fra hennes side.

Ta ansvar for ditt eget liv.

Skrevet

Klart det ikke er galt å kutte kontakten med henne! Du har ingen grunn til å føle deg slem.

Skrevet

Man kan dessverre ikke velge sine foreldre, men man har heldigvis muligheten til å velge dem bort :)

Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener det er både forståelig og hensiktsmessig å bryte kontakten i slike tilfeller.

Skrevet

Dump henne. :o) Hvorfor skal du være sammen med et menneske som bare bryter deg ned? Selv om det var hun som satte deg til verden så betyr ikke det at du skal finne deg i alt fra hennes side.

Ta ansvar for ditt eget liv.

Et sånt menneske ville jeg hatt problemer med å være sammen med, ja.

Jeg ville ha tenkt sånn:

Hun skjønner ikke hva hun gjør. Hun lever i en verden hvor hun ikke ser seg selv.

Jeg ville ha tatt et oppgjør med henne og forklart hvorfor jeg brøt kontakten før eller når jeg gjorde det.

Min innstilling er at de fleste fortjener klare tilbakemeldinger og en sjangs.

Og selv om hun er et dårlig menneske trenger ikke du å være det eller bli det. Jeg synes det er dårlig gjort å bryte kontakten uten å si fra hvorfor, uansett.

Så forklar henne ærlig og opppriktig hvorfor du bryter kontakten og gjør det. Hvis hun da lover bot og bedring, bør hun få en sjangs til. Men hvis ikke, er det over og ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...