Gå til innhold

Hvor mye kredittkort gjeld har du?

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

6

• morsan

5

• Lillemus

4

• Katt-ja

4

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Skrevet

*sjekker* Nesten to tusen. Det der må du få refinansiert. Kan ikke tenke meg at det er på samme kort, du kan sikkert spare mye på å ta opp et vanlig lån til å dekke dem med, og så klippe i stykker kortene.

Skrevet

Akkurat nå har jeg 20 tusen. Men jeg betaler alltid hele summen ved forfall.

Skrevet

Usikker. Venter på en kredittkortregning som for det meste vil inneholde poster fra en jobbreise, hvor jeg allerede har fått refundert beløpet etter reiseregning ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg svarer likevel. Har ikke kredittkort, og kommer aldri til å skaffe det!

Sorry, for at jeg svarte...

Skrevet

65 000.- Herregud.

Kredittkort har jeg ikke - bevisst.

Har ikke noe gjeld - vel utenom huslånet da.

Og jeg er så glad for det.

Skrevet

Jeg svarer allikevel tydeligvis - 0. :o) Bortsett fra leiligheten har jeg ikke kjøpt ting jeg ikke har råd til der og da. Heller spare en stund enn å bruke kredittkort.

tzatziki1365380058
Skrevet

Ca 30000. Bruket alltid kredittkort på ferier og ved store innkjøp, men bruker aldri penger jeg ikke har. Og betaler alltid ved første forfall.

Skrevet

Ca 30000. Bruket alltid kredittkort på ferier og ved store innkjøp, men bruker aldri penger jeg ikke har. Og betaler alltid ved første forfall.

''men bruker aldri penger jeg ikke har. Og betaler alltid ved første forfall.''

Ja, det er jo ikke slik at enten skyr man kredittkort som pesten eller så går man helt bananas og bruker alt for mye som man har problemer med å betale tilbake :-)

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Hva er du enig i? At dem som ikke har gjeld ikke trenger å svare? Eller er du enig i at trådstarter har 65000 i gjeld? Eller er det en måte å si at du også har 65000 i gjeld på?

Skrevet

Jeg bruker penger jeg ikke har. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg ikke trengt kredittkort - sånn som ved større innkjøp. Har man det på konto trenger man ikke dette kortet, så klarer ikke skjønne at de som sier de ikke bruker penger de ikke har...likegjerne brukt bankkortet da??? eller...gjøre opp 30.000 på forfall...så mye penger har ikke jeg på 3-4mnd tilsammen engang jeg da - sikkert derfor jeg ikke helt klarer se den der.

Uansett - kvitta meg med over 20.000 i kredittgjeld når skattepengene kom, så jeg har faktisk bare 1500 igjen

Skrevet

Jeg svarer allikevel tydeligvis - 0. :o) Bortsett fra leiligheten har jeg ikke kjøpt ting jeg ikke har råd til der og da. Heller spare en stund enn å bruke kredittkort.

Man kan da godt ha pengene selv om man bruker kredittkort? Det er jo bare å betale når regningen kommer.

Jeg har ikke betalt reiser med annet enn kredittkort på flere år. Det finnes ingen måte å spare seg ut av det på, det er jo ingen annen betalingsmåte?

Hvis jeg f.eks. bestiller flybilletter, overnatting og leiebil for fire personer, har jeg nødvendigvis et stort beløp i gjeld fram til regningen forfaller. Det betyr ikke at vi lever på den kreditten. Man kan til og med dele beløpet på to terminer uten at verden går under.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg bruker penger jeg ikke har. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg ikke trengt kredittkort - sånn som ved større innkjøp. Har man det på konto trenger man ikke dette kortet, så klarer ikke skjønne at de som sier de ikke bruker penger de ikke har...likegjerne brukt bankkortet da??? eller...gjøre opp 30.000 på forfall...så mye penger har ikke jeg på 3-4mnd tilsammen engang jeg da - sikkert derfor jeg ikke helt klarer se den der.

Uansett - kvitta meg med over 20.000 i kredittgjeld når skattepengene kom, så jeg har faktisk bare 1500 igjen

''så klarer ikke skjønne at de som sier de ikke bruker penger de ikke har...likegjerne brukt bankkortet da??? ''

På ferie bruker jeg helst ikke kort som går rett til konto, fordi sikkerheten er mye bedre ved å bruke kredittkort. Da kan man stoppe feilbelastninger før pengene forsvinner fra konto. Det samme gjelder ved leie av bil, både i inn- og utland.

Og ved store innkjøp utsetter jeg betalingen, og får dermed mer rente på pengene mine før de forsvinner. Det er ikke mye, og utgjør ingen stor forskjell, men psyologisk gjør det meg lykkelig :)

Så lenge man har kontroll på egen økonomi, burde man strengt tatt bruke kredittkort hele tida. Man klart, da skal man være ekstremt ryddig.

tzatziki1365380058
Skrevet

''men bruker aldri penger jeg ikke har. Og betaler alltid ved første forfall.''

Ja, det er jo ikke slik at enten skyr man kredittkort som pesten eller så går man helt bananas og bruker alt for mye som man har problemer med å betale tilbake :-)

Nei, nettopp. Jeg skjønner at folk skyr kredittkort dersom de har veldig dårlig økonomi og/eller veldig vanskelig for å styre økonomien sin. Men for folk med normal økonomi og orden, ser jeg kredittkort som et ubetinget gode.

Skrevet

Man kan da godt ha pengene selv om man bruker kredittkort? Det er jo bare å betale når regningen kommer.

Jeg har ikke betalt reiser med annet enn kredittkort på flere år. Det finnes ingen måte å spare seg ut av det på, det er jo ingen annen betalingsmåte?

Hvis jeg f.eks. bestiller flybilletter, overnatting og leiebil for fire personer, har jeg nødvendigvis et stort beløp i gjeld fram til regningen forfaller. Det betyr ikke at vi lever på den kreditten. Man kan til og med dele beløpet på to terminer uten at verden går under.

''Det finnes ingen måte å spare seg ut av det på, det er jo ingen annen betalingsmåte?''

Hva mener du med at det ikke finnes noen annen betalingsmåte enn kredittkort? Det gjør det vel? Vanlig bankoverføring via nettbank fungerer helt fint for å betale reiser, ikke nødvendig å bruke av kreditten for å betale en reise:-)

Skrevet

Jeg har 17 000 i kredittkortgjeld...

Men det jeg lurer mest på er om du mener at det å ha kredittkortgjeld, kvalifiserer til en psykiatrisk diagnose siden du har skrevet innlegget her?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...