Gå til innhold

Hvor mye kredittkort gjeld har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han ikke enig med Lillemus?

Nei, svaret hans ligger ikke under Lillemus sitt svar. det var lettere å se før det kom en lang "hale" av svar etter hennes :-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

6

• morsan

5

• Lillemus

4

• Katt-ja

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dersom du er redd for at du ikke klarer å kontrollere kredittkortbruken din, går det an å sende mail til de største selskapene som driver med kredittsjekk om at du ikke vil bli godkjent hvis du skulle komme til å søke. Så dette på luksusfellen denne uken, og synes det virker ganske smart hvis man har lett for å bli fristet i svake perioder. Kanskje dette er noe for deg?

Takk for tips. Ja, jeg tror absolutt dette er noe for meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Man kan da godt ha pengene selv om man bruker kredittkort? Det er jo bare å betale når regningen kommer.''

OK ok ok. :o)

I mitt hode er kredittkort noe man bruker når man ikke har pengene, men gjerne vil ha noe allikevel.

''I mitt hode er kredittkort noe man bruker når man ikke har pengene, men gjerne vil ha noe allikevel.''

Slik tenker mitt hode også! Bruker bare penger jeg har, og vil aldri eie et kredittkort. Man ser jo hvor galt det går for mange, og hvor fristende det kan være å bruke penger man ikke har....

Mange, er sikkert dyktige til å styre sin økonomi, så jeg fordømmer ikke bruken av kredittkort!

Skrevet

''I mitt hode er kredittkort noe man bruker når man ikke har pengene, men gjerne vil ha noe allikevel.''

Slik tenker mitt hode også! Bruker bare penger jeg har, og vil aldri eie et kredittkort. Man ser jo hvor galt det går for mange, og hvor fristende det kan være å bruke penger man ikke har....

Mange, er sikkert dyktige til å styre sin økonomi, så jeg fordømmer ikke bruken av kredittkort!

Nei, prøv deg, Hidi :o)

Kredittkort er fint å betale reiser med og så får man gratis reiseforsikring.

Skrevet

Det gjør man jo med Visa også. Hvertfall det jeg har.

Ah, ok.

Men det er i alle fall greit med kredittkort - særlig på reiser - da ser man hva man blir trukket før man betaler det. Ikke helt sjelden at det svindles...

Skrevet

''Slik tenker mitt hode også! Bruker bare penger jeg har, og vil aldri eie et kredittkort. Man ser jo hvor galt det går for mange, og hvor fristende det kan være å bruke penger man ikke har....''

Jo, men det er mye "tryggere" å bruke kredittkort isteden for debetkort når man handler på nettet.

Skrevet

Kredittkort fungerer veldig godt når man ikke så lett lar seg friste - og selvsagt hjelper det med en god økonomi også. Hvilket man ofte får når man sjelden lar seg friste :-)

*mangler shopping-genet*

Skrevet

Akkurat nå ca. 1000 kr, tror jeg (brukte bildeler fra USA, har amerikansk bil som det nesten er umulig å få deler til i Norge og merket/modellen er ikke lenger i produksjon). Bruker MasterCard når jeg handler på nett, men kan ikke koden på det, så det kan ikke brukes i butikker eller til å ta ut penger i minibank (brevet med koden gikk rett i ovnen uten å bli lest, har dessverre klisterhjerne når det gjelder tall...). Regningen betales når jeg får lønn.

Skrevet

''Mange, er sikkert dyktige til å styre sin økonomi, så jeg fordømmer ikke bruken av kredittkort!''

Heldigvis ser det ut til at mange her inn betaler tilbake igjen med en gang og da er jo alt såre vel. :o)

Men om man har sett på Luksusfellen noen ganger så ser man at slettes ikke alle har kontroll over kredittkortene sine... Mange sitter jo med flere hundre tusen i kredittkortgjeld til skyhøy rente!

Skrevet

Jeg har egentlig ikke lov å svare, men gjør det likevel. Jeg har kr 0 i kredittgjeld. (heldigvis!!)

Gjest jobber selvstendig
Skrevet

Hvorfor spør du om dette på Psykiatri? Jeg har veldig varierende inntekt og må ofte vente lenge på betalinger. Bruker derfor kredittkort en god del, og akkurat nå har jeg 90000 kr. Venter på å få betalt over 100000 kr i oktober så helt ille er dette ikke.

Selvfølgelig hadde det vært en fordel å ha 0 kredittgjeld og få pengene rett i banken, men slik er det ikke.

Gjest Høstløv
Skrevet

Pr. d.d har jeg ca 700 kroner i kredittkortgjeld.

Gjest jobber selvstendig
Skrevet

''Mange, er sikkert dyktige til å styre sin økonomi, så jeg fordømmer ikke bruken av kredittkort!''

Heldigvis ser det ut til at mange her inn betaler tilbake igjen med en gang og da er jo alt såre vel. :o)

Men om man har sett på Luksusfellen noen ganger så ser man at slettes ikke alle har kontroll over kredittkortene sine... Mange sitter jo med flere hundre tusen i kredittkortgjeld til skyhøy rente!

Tror du at de som har problemer med kredittgjeld skriver om det her?

Skrevet

Tror du at de som har problemer med kredittgjeld skriver om det her?

''Tror du at de som har problemer med kredittgjeld skriver om det her?''

Neppe, men nå var det ikke jeg som stilte spørsmålet i utgangspunktet heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...