Gjest GA Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvordan går man fram for å få pleiepenger? Jentungen på 9 er fremdeles dårlig, og vi heller mer og mer mot at det er ME. Nå har hun vært 2 dager på skole de siste 3 ukene, stort sett alene hjemme, men jeg ser at det ikke er noen god løsning for henne (eller meg) at hun er alene halve dagen. Er det sykehuset som skal sende inn info og søknad? Kan vi foreldre dele på å være hjemme med henne? Kunne spurt legen hennes men han er ikke på jobb og er vanskelig å få svar fra på e-post. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Pleiepenger Det er NAV som bestemmer. Snakk med dem først. Så får du greie på hva du må ha av dokumentasjon og papirer, og hvem som skal ha dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Kan ikke svare deg ang pleiepenger, men ønsker dere lykke til! ME er noe dritt, og særlig for barn. Håper dere finner løsninger som fungerer for dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 åh... det var veldig leit å høre. Har selv hatt det i mange år. Håper hun er av dem som kommer seg raskt. Vil ikke stille for mange spørsmål, men på dette punktet er hun selvsagt testet for cøliaki? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykehuset Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvis du søker om pleiepenger ved sykt barn, skal legeerklæring ved krav om pleiepenger ved barns sykdom (NAV blankett 09-11.05) være fylt ut av den helseinstitusjonen som har ansvar for behandling av barnet. Blanketten fås av ansvarlig behandler/sykehus. Ansvarlig behandler/sykehus har helt sikkert søknadsskjemaet som skal fylles ut også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 åh... det var veldig leit å høre. Har selv hatt det i mange år. Håper hun er av dem som kommer seg raskt. Vil ikke stille for mange spørsmål, men på dette punktet er hun selvsagt testet for cøliaki? Hun er testet for alt, mangler bare EEG på lista over prøver man skal ta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 I fall snakk om ME, jeg vet ikke hvor dere bor men anbefaler i den forbindelse Lillestrøm klinikken for full utredning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ser at andre har svart på det du spør om. Jeg ville ha forsøkt å få til et opplegg med skolen. Dersom det innredes hvilemulighet til henne på skolen, så synes jeg hun bør tilbringe stort sett de fleste dager der (være det hun orker i klassen og så hvile resten). Det kan søkes om assistent for henne i skolesammenheng, slik at skolen har ressurser til å se etter henne også når hun hviler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ser at andre har svart på det du spør om. Jeg ville ha forsøkt å få til et opplegg med skolen. Dersom det innredes hvilemulighet til henne på skolen, så synes jeg hun bør tilbringe stort sett de fleste dager der (være det hun orker i klassen og så hvile resten). Det kan søkes om assistent for henne i skolesammenheng, slik at skolen har ressurser til å se etter henne også når hun hviler. Skal på møte med skolen rett over høstferien, så det skal jeg jammen foreslå. Jeg vil jo helst at hun skal være der og ikke hjemme med meg. Takk for innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Skal på møte med skolen rett over høstferien, så det skal jeg jammen foreslå. Jeg vil jo helst at hun skal være der og ikke hjemme med meg. Takk for innspill! Jeg ville ha insistert på at hun skal være mest mulig på skolen, gjerne en god del av dagen skjermet fra andre elever. Da blir hun mye mindre befestet i en "sykerolle", for da slipper hun å avgjøre fra dag til dag om hun er for syk til å gå på skolen eller ikke. Dersom det er til hjelp, så kan dere også be om skoleskyss. Håper ting faller på plass snart i forhold til jenta di. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 I fall snakk om ME, jeg vet ikke hvor dere bor men anbefaler i den forbindelse Lillestrøm klinikken for full utredning. Den er privat og voldsomt dyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Den er privat og voldsomt dyr. Det er den, men er det snakk om ME er de det fremste på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.