Gå til innhold

Stilnoct - avhengighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å ta Stilnoct (1 hel tablett) hver kveld i en ukes tid, for å få orden på søvnen etter en slitsom periode? En blir ikke avhengig av bare en ukes bruk?

Vi har Stilnoct som jeg fikk for to år siden - men det står bare "brukes etter avtale med legen". Mannen min brukte Stilnoct for tre år siden, da han hadde trøbbel med søvn.

Det er mannen min som trenger det nå.

Skrevet

Her er min erfaring:

Sover godt 1 -2 netter, men så sliter jeg med å sovne igjen. Har jeg brukt de mer enn et par netter, så får jeg mareritt første natten uten - skikkelige mareritt. Tror det er helt ok å bruk en uke, men vær klar over at søvnen kan bli dårlig etter bruk. Det er min erfaring. Derfor unngår jeg bruk så mye jeg kan - selv i disse dager.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt uproblematisk :-)

Skrevet

Her er min erfaring:

Sover godt 1 -2 netter, men så sliter jeg med å sovne igjen. Har jeg brukt de mer enn et par netter, så får jeg mareritt første natten uten - skikkelige mareritt. Tror det er helt ok å bruk en uke, men vær klar over at søvnen kan bli dårlig etter bruk. Det er min erfaring. Derfor unngår jeg bruk så mye jeg kan - selv i disse dager.

Hm... Han tok 1 tablett to netter etterhverandre, og så en halv tablett. Sov ikke så godt da, merket at det bare er halv dose. Han er en stor mann (ca 100 kg), så jeg tenker at han sikkert trenger full dose.

Han skal til legen neste uke, så det er egentlig det å komme seg gjennom denne uka på en best mulig måte.

Jeg brukte noen få Stilnoct den høsten jeg hadde det veldig tøft - men trengte ikke så mange for å komme i riktig rytme igjen. Tror jeg hoppet over 1-2 netter mellom hver gang jeg tok en tablett.

Skrevet

Det er helt uproblematisk :-)

Takk for svar. Nå har han endelig bestilt legetime - neste uke. Jeg skrev jo om ham tidligere i høst, at ikke ting er som de burde være lenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...