Gå til innhold

NHD. har du erfaring med Cymbalta?

Anbefalte innlegg

Gjest cymbalta
Skrevet

Det er en jeg kjenner med en bipolar lidelse som bruker Cymbalta sammen med Lamictal. Er det en vanlig kombinasjon?

Er det bare psykiatere som kan søke om å få det refundert?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cymbalta er svært likt Efexor. Det er et meget godt AD.

Psykiaterne må søke første gang.

Gjest cymbalta
Skrevet

Cymbalta er svært likt Efexor. Det er et meget godt AD.

Psykiaterne må søke første gang.

Hvordan går jeg frem for å prøve dette, når jeg ikke har noen psykiater, og legekontoret heller ikke har samarbeid med spesialister.

Jeg har ikke behov for samtaleterapi nå, men vil gjerne prøve ut denne medisinene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan går jeg frem for å prøve dette, når jeg ikke har noen psykiater, og legekontoret heller ikke har samarbeid med spesialister.

Jeg har ikke behov for samtaleterapi nå, men vil gjerne prøve ut denne medisinene.

Cymbalta er registrert i Norge, så en trenger ikke søke om registreringsfritak.

Det må derimot søkes om individuell refusjon (blåresept) for at du skal slippe å betale hele beløpet selv.

Legen må da fylle ut vedlagte skjema hvor det må begrunnes hvorfor du må bruke Cymbalta.

http://www.helfo.no/SiteCollectionDocuments/Skjemaer/S%C3%B8knad%20om%20individuell%20refusjon%20nye%20mars%2010/soknad-om-individuell-refusjon-for-utgifter-til-viktige-legemidler-bm.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...