Gå til innhold

Leve i nuet

Anbefalte innlegg

Gjest Eckhart
Skrevet

Hei, Jeg er en gutt som tidligere har slitt noe med depresjon. Nå har jeg det stort sett bra, men jeg sliter med at jeg grubler mye om ting som har skjedd og som kan skje. Jeg vet at disse tankene ofte er fullstendig irrasjonelle, men jeg klarer ikke å stoppe dem. Har du noen tips som kan hjelpe meg å leve mer i nuet og ikke gruble over ting som kan skje? Har forsøkt meditasjon, men dette har ikke fungert for meg. Finnes det andre ting? På forhand takk!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes bøker om Mindfulnes. Det er mulig å lære dette selv. Lettere er det om en får hjelp av en spesialist.

Gjest sangsol
Skrevet

mindfulness, som er foreslått her, er ikke noe mystisk eller religiøst.

Kan benyttes av alle som avspenningsteknikk, som samtidig øker konsentrasjonsevnen samt evnen til å være i nuet.

Søk på google om du finner kurs på ditt hjemsted.

Alle teknikker, enten det være seg fotballkunst, sykling eller mindfulness, krever øvelse. Dess mer man øver, dess bedre blir man. Og jo bedre man blir jo lettere er det å utføre. Til slutt går det mer eller mindre automatisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...