Gå til innhold

man blir vel ikke tatt fra litium?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet sigrid
Skrevet

jeg er så redd at hvis jeg oppsøker hjelp og sier jeg har svingninger (først var jeg helt klikk og hypoman og blamerte meg selv sterk så jeg nesten vil dø av skam) etter en uke i syden med alkohol og slik, og nå er jeg hjemme og kommer meg knapt ut av huset og har selvmordstanker selv om jeg ikke vil dø og jeg gråter og har indre smerter i sjelen og jeg er så fortvilet og jeg gråter fordi jeg ikke fatter åssen jeg skal komme meg på universitetet og lese og følge forelesning, jeg kan ikke konsentere meg, kommer til å stryke og feile på alt som er, så er jeg så redd at om jeg oppsøker hjelp (jeg har nylig flyttet til ny by) så vil de tro at litium ikke funker for meg og ta den vekk og det vil jeg ikke, for uten litium er livet helt uutholdelig, og jeg tror problemet er at jeg har glemt å to doser daglig en periode, særlig mens jeg var i syden.

1. fins det ikke dosettbokser som har store nok rom til at litiumtabl kan ligge der uten at man må PIRKE DEN UT???

2. kan man få en sprøyte med en annen medisin som hjelper deg være stabil hvis du glemmer litium? som ikke har så masse bivirkninger som alle anti psykotika jeg har prøv.

3. eller burde jeg prøve antidepp igjen? det funker DRITBRA I BEGYNNELSEN, JEG FUNGERER HELT FANTASTISK MED SKOLE OG ALT og så blir alt verre igjen!

hva skal jeg gjøre da. jeg vil ikke miste litium. Er det beste for verden om jeg bare dør med en gang?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det må i så fall være en meget inkompetent lege som tar fra deg litium. Litium er bra for deg, men du må huske på å ta den regelmessig.

Dosettboksers størrelse vet jeg lite om. Du må spørre på apoteket.

Aktuelle depot er basert på Zyprexa eller Risperdal. Om de er rikige for deg, kan jeg ikke si noe om.

Hvis du har BP2, kan AD være utmerket i tillegg til litium. Ved BP1 skal en være mer forsiktig da en kan svinge over i mani. Men måe bruke AD for å komme seg opp, så må en...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...