Gå til innhold

BP diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest energia
Skrevet

Når det gjelder den diagnosen sa psykiateren at det ofte kommer som "lyn fra klar himmel". Enten manier/hypomanier eller depresjoner. Slik er det noen ganger for meg, men andre ganger bygger ddet seg opp på en måte, som når jeg skal noe f.eks. Kjenner det nå og tror det begynte i går, var plutselig full av energi og vasket leligheten og byttet på senger, stod på hele dagen. Men kjente meg sliten om kvelden og litt fjern.

Men i dag kribler det i meg, tok en vival for skulle til lege. Men føler meg bra, men kribler og dirrer og begynner å føle mer ganske glad. Tenker nå er jeg bra og takler det meste, er klar for høstferie på fredag. Klar for alle gjøremål og oppgaver som venter meg, gleder meg til å sette i gang. Er ikke helt "der oppe" enda, men føler jeg er på vei..oppover.

Kan dette beskrive en hypomani eller er det noe ant?

Kan det være begeistring?

Har ligget endel de siste ukene, følte meg ganske mixa i sommer. Hatt litt av alt på en måte. I dag tenker jeg klarere, men erfaringer tilsier at etter høstferien blir jeg liggende igjen. Håper ikke det selvfølgelig, kjenner energi i kroppen nå og kjenner at jeg lever/eksisterer. Er det normalt?

Men i går var jeg veldig stressa og urolig og irritert når jeg stryrte på, kjenner uroen i dag og.

Gjest energía
Skrevet

Har hatt surr med apoteket, ikke fått ut medisin osv. Og legen reagerte tror jeg da jeg viste resepten fra han som de har forandret, fikk ny resept på seroquel 100 mg, og ved ekstra uro skal jeg ta 300 mg. Så nå har jeg muligheten til det :)

Gjest energía
Skrevet

Har hatt surr med apoteket, ikke fått ut medisin osv. Og legen reagerte tror jeg da jeg viste resepten fra han som de har forandret, fikk ny resept på seroquel 100 mg, og ved ekstra uro skal jeg ta 300 mg. Så nå har jeg muligheten til det :)

Vet at du ikke vet hvem jeg er, men legen skulle sende henvisning til Levanger. Hadde sendt sa han men sendte ny i dag, det stod at jeg hadde gått her på dps, usikker diagnose, uro og angst. Tror de kommer til å avvise den søknaden. Legen vet lite om meg. Bør jeg skrive noe selv å sende som tilegg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dette kan være starten på en hypomani. Hvordan er det med søvnbehovet?

Gjest energía
Skrevet

Har sovet mindre i det siste, sent i seng men ganske tidlig oppe.

Gjest energía
Skrevet

Men jeg sover jo. Og legen sa jeg så "fresh" ut i dag :)

Er jo bra det, og apoteket var medgjørelig. Kun fordi jeg ser oppegående ut, er ikke da jeg trenger det mest. Men dem om det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men jeg sover jo. Og legen sa jeg så "fresh" ut i dag :)

Er jo bra det, og apoteket var medgjørelig. Kun fordi jeg ser oppegående ut, er ikke da jeg trenger det mest. Men dem om det.

Om du har nedsatt søvnbehov sammenlignet med ditt vanlige, er det nok en hypomani.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...