Gjest forslag til krem? Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hun blir ofte rød og litt sår innenfor kjønnsleppene, jeg tror det skyldes at hun iblant ikke drikker nok, og hun sier hun ikke alltid tørker seg når hun har vært på do og tisset. Jeg pleier ibalnt å dusje henne og smøre med Canesten når hun skriker som verst fordi det svir, men jeg kan jo ikke holde på å smøre med det. Forslag til hva jeg kan bruke istedet? Synes ikke zinksalve virker logisk, siden det tørker ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Canesten er jo ikke ment til sår hud, men til sopp. Prøv Inotyol, fås på apoteket og er suveren! Men klissete og kan sette farge på trusene, så ikke bruk favoritt-trusene akkurat den dagen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bruker du såpe på henne? Det kan gi irritasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bruk sinksalve, det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Inotyol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Inotyol - zinksalve med tjære. Skikkelig klissete og synlig farge. Men fungerer veldig bra. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem? Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bruker du såpe på henne? Det kan gi irritasjon. Nei, bare litt Lactacyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem? Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Canesten er jo ikke ment til sår hud, men til sopp. Prøv Inotyol, fås på apoteket og er suveren! Men klissete og kan sette farge på trusene, så ikke bruk favoritt-trusene akkurat den dagen. ) Ja, den er til sopp, men har ikke hatt noe alternativ. Siden så mange foreslår Inotyol skal jeg kjøpe det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Helt unødvendig å vaske så mye nedentil når de er så små, en ren myk vaskeklut fuktet i vann holder massevis, og Canesten er vel mot sopp? Vil ikke tro det egner seg for barn... Hun sier at hun ikke alltid tørker seg etter dobesøk, det kan jo være at tisset som blir igjen irriterer huden, det blir fuktig i trusen, som gjør det verre. Hun bør tørke seg hver gang, men forsiktig klappe, og bruke mykt dopapir som lambi. Er hun sår kan det være lurt å bare "lufte" seg litt, f.eks. ligge uten truse om natten. Luft får det til å "gro" fortere. Vil også anbefale tynt lag med sinksalve de gangene hun er sår, er hun veldig sår anbefaler jeg Inotyol. Vedvarer problemet kan det være en ide å oppsøke lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ja, den er til sopp, men har ikke hatt noe alternativ. Siden så mange foreslår Inotyol skal jeg kjøpe det. :-) Ble forundret når du nevnte Canesten... Trur ikke det er så vanlig å behandle så små for sopp.... Bruk Inotyol eller vanlig sinksalve, holder i massevis. Har du mistanke om sopp ville jeg hørt med lege først før jeg benyttet noe som helst soppmiddel. Og husk å kun bruke bomullstruser, syntetisk irriterer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem? Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Helt unødvendig å vaske så mye nedentil når de er så små, en ren myk vaskeklut fuktet i vann holder massevis, og Canesten er vel mot sopp? Vil ikke tro det egner seg for barn... Hun sier at hun ikke alltid tørker seg etter dobesøk, det kan jo være at tisset som blir igjen irriterer huden, det blir fuktig i trusen, som gjør det verre. Hun bør tørke seg hver gang, men forsiktig klappe, og bruke mykt dopapir som lambi. Er hun sår kan det være lurt å bare "lufte" seg litt, f.eks. ligge uten truse om natten. Luft får det til å "gro" fortere. Vil også anbefale tynt lag med sinksalve de gangene hun er sår, er hun veldig sår anbefaler jeg Inotyol. Vedvarer problemet kan det være en ide å oppsøke lege. Vasker ikke mye nedentil. 2-3 ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ble forundret når du nevnte Canesten... Trur ikke det er så vanlig å behandle så små for sopp.... Bruk Inotyol eller vanlig sinksalve, holder i massevis. Har du mistanke om sopp ville jeg hørt med lege først før jeg benyttet noe som helst soppmiddel. Og husk å kun bruke bomullstruser, syntetisk irriterer. Canesten har jeg brukt fordi det er er det jeg har hatt tilgjengelig. Kun brukt 1-2 ganger i mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Canesten har jeg brukt fordi det er er det jeg har hatt tilgjengelig. Kun brukt 1-2 ganger i mnd. Canesten skal vel brukes som en kur ved soppinfeksjon og ikke ved behov? Vask med vann og litt lactasyd annenhver dag og smør da med zink-salve, så tenker jeg problemet er løst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Canesten skal vel brukes som en kur ved soppinfeksjon og ikke ved behov? Vask med vann og litt lactasyd annenhver dag og smør da med zink-salve, så tenker jeg problemet er løst. Vil ikke nødvendigvis vaske så ofte, men skal kjøpe Inotyol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vil ikke nødvendigvis vaske så ofte, men skal kjøpe Inotyol. Noe av problemet kan vel oppstå av at urin ikke blir vasket av? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag til krem? Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Noe av problemet kan vel oppstå av at urin ikke blir vasket av? Ja, det er det jeg tror. Har ikke før i dag fått vite av henne at hun ikke alltid tørker seg, så nå får vi sette litt fokus på det, vil helst unngå å vaske for ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg ville snakket med henne om viktigheten av å tørke seg hver gang hun har tisset. I en overgangsperiode ville jeg vasket henne nedentil med vann på en klut (ingen såpe!) på kvelden, og så smurt med sinksalve eller Inotyol (den setter farge på tekstiler, så bruk truser som ikke behøver å være spesielt fine ) Jeg ville absolutt ikke brukt Canesten med mindre jeg var helt sikker på at hun hadde sopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ja, det er det jeg tror. Har ikke før i dag fått vite av henne at hun ikke alltid tørker seg, så nå får vi sette litt fokus på det, vil helst unngå å vaske for ofte. Det at hun blir rød har nok noe med renhold å gjøre. Selvsagt viktig at hun tørker seg, men jeg holder fortsatt på den vasken annenhver dag. Har oppdradd to jenter selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 calendula-salve fra Welede. kjøpes på helsekost, inneholder ringblomst. super både til bleiebarn og store småjenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Vask HVER dag med lactacyd eller liknende. (Bruk dusjen, tar max to minutter.) Vi har aldri problemer med "sår tiss" som de kaller det når de vasker seg hver kveld. På hytteturer etc. skal det ikke mer enn en dag uten vask til før de blir litt røde/ såre. Vi har tidligere brukt sinksalve. En natt er nok. Har sinksalven på lur- men har ikke problemer lenger. Etterhvert lærer de å tærke seg skikkelig når de tisser, så da blir problemet mindre, men uansett bør vel både barn og voksne vaske seg hver dag.... (Min mening.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.