Gå til innhold

Jente 4,5 rød nedentil

Gjest forslag til krem?

Anbefalte innlegg

Gjest forslag til krem?

Vask HVER dag med lactacyd eller liknende. (Bruk dusjen, tar max to minutter.)

Vi har aldri problemer med "sår tiss" som de kaller det når de vasker seg hver kveld. På hytteturer etc. skal det ikke mer enn en dag uten vask til før de blir litt røde/ såre.

Vi har tidligere brukt sinksalve. En natt er nok.

Har sinksalven på lur- men har ikke problemer lenger.

Etterhvert lærer de å tærke seg skikkelig når de tisser, så da blir problemet mindre, men uansett bør vel både barn og voksne vaske seg hver dag.... (Min mening.)

Man kan vaske seg for mye, og det har jeg gjort svært mange ganger da jeg var yngre. Hatt masse soppangrep pga det. Underlivet skal ikke nødvendigvis vaskes med Lactacyd hver eneste dag, hvertfall ikke når de er så små. Det er slimhinne, og med mindre de tørker seg godt (slik min jente hittil ikke har gjort, noe jeg ikke visste) er det ikke meningen å dusje hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forslag til krem?

calendula-salve fra Welede. kjøpes på helsekost, inneholder ringblomst.

super både til bleiebarn og store småjenter.

Definitivt det beste forslaget, hadde helt glemt av den kremen! Skal kjøpes ved første anledning. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forslag til krem?

Canesten er til sopp, og det høres ikke ut som det er det hun har. Hvorfor vil du ikke prøve med sinksalve?

''Synes ikke zinksalve virker logisk, siden det tørker ut.''

Har brukt Canesten fordi det er dette jeg har hatt tilgjengelig. Men ikke mer enn 1-2 g i mnd. Og det har funket kjempebra. Men nå skal jeg få tak i Calendula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inotyol er kjempebra, men helt unødvendig med mindre hun er så sår at huden er illrød og/eller har blemmer/flasser av. Vi bruker Vitapan salve (gul tube) på jentene her når de er såre. Smører på om kvelden, og om morgenen er de helt fine :o) Og det er mye mindre kliss og gris enn med Inotyolen, den sparer vil til ekstremtilfellene (tror ikke jeg har hatt behov for den etter at de sluttet med bleier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferskenblomst

Siden hun ofte er rød og sår hadde jeg bedt om en sjekk. Datteren til et familiemedlen har fått påvist undrelivspsoriasis. Arter seg som sårt og rødt, det svir og klør. Mamman har brukt Canesten, noe som har virket dempende. Men nå har hun fått en krem hun skal prøve neste gang, husker dessverr ikke navnet. Men de har iallefall oppdaget at inntak av sitrusfrukter lettere gir utslag. I perioder hvor hun holder seg helt unna appelsiner, , klementiner, sitroner, .kivwi og ananas i alle former, både som frukt, saft og tilsetning i mat er hun mye bedre. Kanskje noe man kan prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...