Sofline Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg blir snart sinnsyk her. Er det mulig å ha lus uten å kunne finne noen i håret? Det er meg selv jeg mener her. Jeg har ikke noen til å hjelpe meg med å se etter for tiden. Jeg har to barn og barnehage med flere lusetilfeller, men ingen av ungene har lus. Jeg finner i hvert fall ikke noen på dem, og de klør seg ikke i håret. Jeg klør til gjengjeld ekstremt, og jeg har gredd meg med lusekam 4-5 ganger nå, grundig, men finner ikke en eneste lus. Jeg har hatt lus en gang tidligere, og da var det ikke noe problem å finne dem. Er det mulig jeg har lus uten jeg finner noen (jeg har langt hår, og det er ganske tykt, men det er ikke noe problem å gre gjennom det)?? Akkurat nå holder jeg på å klø meg i hjel, men det kan også gå en dag uten at det klør. Jeg er ikke så mye for å bruke lusemiddel uten sikkerhed pga. resistens. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville prøvd å bytte hårshampoo i første omgang. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville prøvd å bytte hårshampoo i første omgang. ) Det skal jeg prøve (men jeg bruker altså parfymefri, svanemerket shampo i forveien). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Prøv å se i vått hår.Da blir de veldig aktive. De er lettest å se i bakhodet synes jeg. Vi har hatt lus i heimen, og det var veldig lett å se dem i bakhodet i fuktig (nyvasket) hår. Du kan også prøve å gre håret kraftig over en hvit vask eller et hvitt ark. Om rusket som faller ned kravler avgårde er det bare å dra på apoteket... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.