Gå til innhold

FB snart elleve år

Gjest fravike prinsippet tro?

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mange her som ikke orker den diskusjonen en gang til. Her er noen tråder du kan lese som en begynnelse:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4556477

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4525021

Som du ser, er det noen som setter likhetstegn mellom FB-aldersgrensen og lovparagrafer som f.eks. skjenkeregler. Andre har funnet en løsning både foreldre og barn kan leve med, selv om avkommet ikke er fylt 13.

Du får nok ikke noen enstemmig velsignelse fra mødrene her, jeg tror dere må finne ut av det selv. Men husk at det finnes andre måter å holde kontakten på - barn hadde venner utenfor sin egen gate og klasse i pre-Facebookalderen også.

''Men husk at det finnes andre måter å holde kontakten på - barn hadde venner utenfor sin egen gate og klasse i pre-Facebookalderen også''

Verden utvikler seg faktisk. Jeg syns det er viktig å la barna få ta del i denne utviklingen. En gang klarte vi oss uten både internett og mobil, mens dagens unger vokser opp med dette som en selvfølge. Og det skal de få lov til. Dette er revolusjonerende ting i utviklingen som faktisk gjør hverdagen både lettere og kjekkere. Flere voksne jeg kjenner kvier seg for å bruke tekniske hjelpemidler og det ønsker iallfall ikke jeg at mine barn skal ende opp med. La de få følge med i tiden vi nå lever i ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Men husk at det finnes andre måter å holde kontakten på - barn hadde venner utenfor sin egen gate og klasse i pre-Facebookalderen også''

Verden utvikler seg faktisk. Jeg syns det er viktig å la barna få ta del i denne utviklingen. En gang klarte vi oss uten både internett og mobil, mens dagens unger vokser opp med dette som en selvfølge. Og det skal de få lov til. Dette er revolusjonerende ting i utviklingen som faktisk gjør hverdagen både lettere og kjekkere. Flere voksne jeg kjenner kvier seg for å bruke tekniske hjelpemidler og det ønsker iallfall ikke jeg at mine barn skal ende opp med. La de få følge med i tiden vi nå lever i ;0)

Jada, jeg sa vel ikke at man skulle holde dem unna noe som helst. Jeg mente bare at det ikke er FB eller ikke som avgjør om man klarer å holde kontakten med noen man ønsker å holde kontakten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter fikk FB da hun var elleve. Jeg begrunna det med at de samme reglene gjaldt som for kino.. Sammen med en voksen kan man se filmer med høyere aldersgrense. På FB skal jeg ha passordet til hun blir minst 13 ;)

FB har vært utrolig flott for mine to eldste døtre. De får masse selvtillit av å være der og i vår kommune er ungene så snille mot hverandre på nettet. Flott å se :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...