Gå til innhold

cipralex og leverpåvirkning

Anbefalte innlegg

Gjest gittopp
Skrevet

Startet med cipralex for ca 2 mndr. siden. Nå har jeg tatt blodprøver og har fått forhøyet gammagt til 154. Hadde også litt forhøyet gammagt for et par år siden, da jeg brukte en del vival og vallergan, men den gikk sakte tilbake etter at jeg mer eller mindre sluttet med disse. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, får ikke noe konkret svar av legen min. Jeg har et lavt alkoholforbruk, ca 2- 3 glass pr. uke og jeg merker absolutt ingen ekstra virkning av dette etter at jeg begynte med cipralex. Førut for denne prøven hadde jeg imdilertid ikke rørt alkohol på 3 - 4 uker, så det er iihvertfall ikke alkoholen som er årsaken. Nå har jeg lest at cipralex i verste fall kan forårsake leverbetennelse og jeg blir redd. Må jeg slutte med cipralex eller må jeg helt slutt å unne meg et glass vin i helgene ? Dessuten synes jeg jeg får svært vage svar på hvilke medisiner som påvirker leverprøvene. Legen min nektet på at det var vival/vallergan som var årsaken forrige gang og sende meg til ultralyd, uten at noe ble påvist Det viste seg likevel at de gikk tilbake når jeg sluttet med medisinene. Mye unødig bekymring for ingenting altså. Øvrige leverprøver og blodprøver er innenfor normalen. Jeg føler meg frisk, men disse bekymringene tar snart knekken på meg og det var det motsatte som var hensikten da jeg begynte med cipralex. Noen gode råd som helst kan berolige meg ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...