laban Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Men sjansen for å få en type kreft man ikke kan vaksinere mot, for eksempel brystkreft. Er så til de grader mange ganger større at det fortsatt virker søkt, uansett hvor mange gode grunner man måtte komme opp med. Vaksinen er et tilbud. Tror du ikke det ville vakt en storm av kritikk fra de som mister pårørende i disse krefttypene, hvis det kom ut at det fantes en vaksine, men at den ble holdt igjen fordi det ikke var så mange dødsfall at det "lønte seg"? Evt. fra de som blir ødelagt for livet av andre følger av virusene? Når det er sagt, så tror jeg det er mange som drømmer om å komme med en vaksine mot brystkreft. Eller prostatakreft, for den saks skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vaksinen er et tilbud. Tror du ikke det ville vakt en storm av kritikk fra de som mister pårørende i disse krefttypene, hvis det kom ut at det fantes en vaksine, men at den ble holdt igjen fordi det ikke var så mange dødsfall at det "lønte seg"? Evt. fra de som blir ødelagt for livet av andre følger av virusene? Når det er sagt, så tror jeg det er mange som drømmer om å komme med en vaksine mot brystkreft. Eller prostatakreft, for den saks skyld. ''Når det er sagt, så tror jeg det er mange som drømmer om å komme med en vaksine mot brystkreft. Eller prostatakreft, for den saks skyld.'' Åhh, skriver mer enn gjerne under på den! Foreldrene mine har hatt hver sin kreftform, og en av dem overlevde ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vaksinen er et tilbud. Tror du ikke det ville vakt en storm av kritikk fra de som mister pårørende i disse krefttypene, hvis det kom ut at det fantes en vaksine, men at den ble holdt igjen fordi det ikke var så mange dødsfall at det "lønte seg"? Evt. fra de som blir ødelagt for livet av andre følger av virusene? Når det er sagt, så tror jeg det er mange som drømmer om å komme med en vaksine mot brystkreft. Eller prostatakreft, for den saks skyld. Jeg har sittet og lest en del om denne vaksinen i ettermiddag. Det er interessant, men jeg er egentlig like klok i saken. Jeg er ikke imot vaksinen, vi har ei snelle her på sju år, så dette må vi ta stilling til. Glad vi har noen år på oss enda. Australia var visst tidlig ute med denne vaksinen, og bør ha en eller annen tidsstudie klar snart, om den ikke er kommet alt. Vaksine mot brystkreft ja...og prostata. Lungekreft.. men man kan jo fortsatt jobbe for at folk skal stumpe røyken da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 ''Når det er sagt, så tror jeg det er mange som drømmer om å komme med en vaksine mot brystkreft. Eller prostatakreft, for den saks skyld.'' Åhh, skriver mer enn gjerne under på den! Foreldrene mine har hatt hver sin kreftform, og en av dem overlevde ikke. Selvfølgelig ville både legestanden, medisinprodusentene og folkehelsemyndighetene juble dersom noe slikt så dagens lys. For ikke å snakke om pasientene og deres etterkommere. Men det hjelper lite på den fra før langsomme tidsplanen i forskningen, hvis folk flest begynner å anse en vaksine det er satt over 50 millioner doser av, som "uprøvd". Men jeg antar jeg har fått fram dette nå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''fordi media skaper et must.'' Det er ikke media som har skapt et "must", det er faktisk hhv H1N1 eller kreft som har gjort det. Folk dør av det, men det er lettere å stikke hodet i sanden og si "det skjer ikke meg" enn å få et stikk i armen. I tillegg er det små grupper som sprer skremselspropaganda og paranoide konspirasjonsteorier om vaksiner. Dette så man da det var snakk om H1N1 (svineinfluensavaksinen). At de som ropte høyest faktisk solgte sin egen "alternative vaksine" var det få som faktisk fikk med seg. Med vennlig hilsen -Nå tenkte jeg på vaksinering generelt.. Se f.eks på svineinfluensavaksineringen.. Jeg mener fortsatt at hver og en av oss må få lov til å vaksinere, både seg selv og barna sine, der de føler behov for det. Det betyr ikke at jeg kommer til å løpe for å få enhver vaksine mot influensa, selv om dette blir slått stort opp i media.. -Ei heller ukritisk la døtrene mine få vaksine mot livmorhalskreft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Vi valgte å ikke la vår datter på 12 år ta denne vaksinen nå når hun fikk tilbudet. Dette p.g.a ingen vet langtidsvirkningene av vaksinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kommer ikke å gi den til mine.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.