Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 kaster opp mye over tid og dermed ikke får tatt opp nødvendige medisiner mot bipolar lidelse? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Man utreder dem for årsakene til oppkast. 0 Siter
Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Man utreder dem for årsakene til oppkast. Jeg står på venteliste for utredning, men TTT. Jeg blir jo bare sykere psykisk etterhvert. Holder på å gå rett i "dørken". Får vel spise sobril, være tålmodig og "holde kjeft". 0 Siter
frosken Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg står på venteliste for utredning, men TTT. Jeg blir jo bare sykere psykisk etterhvert. Holder på å gå rett i "dørken". Får vel spise sobril, være tålmodig og "holde kjeft". Er du kvalm eller bare brekker du deg? Inntil du er utredet, så kunne kanskje fastlegen enten gi deg kvalmestillende eller syrehemmede (eller hva det nå heter) medikamenter. De siste får du kjøpt reseptfritt på apoteket. 0 Siter
Gjest bare lurer som sagt Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg står på venteliste for utredning, men TTT. Jeg blir jo bare sykere psykisk etterhvert. Holder på å gå rett i "dørken". Får vel spise sobril, være tålmodig og "holde kjeft". Bare lurer.. Hvis du klarer få ned Sobril så er der vel ikke umulig å klare få i seg meds for BP og?? 0 Siter
Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Bare lurer.. Hvis du klarer få ned Sobril så er der vel ikke umulig å klare få i seg meds for BP og?? Jeg gjør så godt jeg kan. Det er verre om kveldene. Jeg begynner å spy som regel etter at jeg har lagt meg. Kveldsmedisinen har dermed kommet opp i lang tid. Forsøker å ta alt om morgenen, men dette virker ikke like godt. Jeg må planlegge godt for å få i meg litt medisin. Hvis jeg spiser kun tørt knekkebrød går det bedre. Jeg sier ikke at jeg ikke får i meg noe medisiner, men det blir veldig ujevnt. Understand? 0 Siter
Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Er du kvalm eller bare brekker du deg? Inntil du er utredet, så kunne kanskje fastlegen enten gi deg kvalmestillende eller syrehemmede (eller hva det nå heter) medikamenter. De siste får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Det er kvalmen som plager meg mest, er konstant kvalm. Blir verre når jeg spiser og alt byr meg imot. Spiser jeg litt for mye kommer det opp igjen. Jeg har drukket en flaske gaviscon siste uke, en halv box med titralac, i tillegg bruker jeg to tabletter lanzo pga reflux. Jeg tror jeg kanskje har mavekatar eller mavesår, eller noe i den dur. 0 Siter
Gjest bare lurer som sagt Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg gjør så godt jeg kan. Det er verre om kveldene. Jeg begynner å spy som regel etter at jeg har lagt meg. Kveldsmedisinen har dermed kommet opp i lang tid. Forsøker å ta alt om morgenen, men dette virker ikke like godt. Jeg må planlegge godt for å få i meg litt medisin. Hvis jeg spiser kun tørt knekkebrød går det bedre. Jeg sier ikke at jeg ikke får i meg noe medisiner, men det blir veldig ujevnt. Understand? Jada :-) (og etter å ha gått gravid (dog uten meds) vet jeg veldig godt hvordan det er..) Beklager at jeg ikke så den.... :-( 0 Siter
Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Jada :-) (og etter å ha gått gravid (dog uten meds) vet jeg veldig godt hvordan det er..) Beklager at jeg ikke så den.... :-( Er enig i at det så litt rart ut :-). Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke er gravid. Har helgardert meg der, både sterilisert og hormonspiral. Det håper jeg holder :-). 0 Siter
Gjest dobbeldekker Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Er enig i at det så litt rart ut :-). Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke er gravid. Har helgardert meg der, både sterilisert og hormonspiral. Det håper jeg holder :-). Hvorfor har du både sterilisert deg og har hormonspiral? det er jo helt ulogisk, og medfører unødvendig kluss med hormonene i kroppen? Er det partneren du mener er som er sterilisert, er det fremdeles unødvendig, mener nå jeg. Dette skulle jeg tro gir kroppen ekstra belastning, når du sliter som du gjør ellers. 0 Siter
Gjest over tid Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Hvorfor har du både sterilisert deg og har hormonspiral? det er jo helt ulogisk, og medfører unødvendig kluss med hormonene i kroppen? Er det partneren du mener er som er sterilisert, er det fremdeles unødvendig, mener nå jeg. Dette skulle jeg tro gir kroppen ekstra belastning, når du sliter som du gjør ellers. Jeg steriliserte meg da jeg var passert 30, hadde de barna jeg ville ha og slet så ille etter hver fødsel. Nå nærmer jeg meg overgangsalderen og har hatt veldig mye blødninger, uregelmessige og mye. I tillegg smerter. Det var en gynekolog som anbefalte dette og jeg hørte etter. Noen ganger må man velge mellom pest og kolera :-) 0 Siter
Gjest dobbeldekker Skrevet 6. oktober 2011 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg steriliserte meg da jeg var passert 30, hadde de barna jeg ville ha og slet så ille etter hver fødsel. Nå nærmer jeg meg overgangsalderen og har hatt veldig mye blødninger, uregelmessige og mye. I tillegg smerter. Det var en gynekolog som anbefalte dette og jeg hørte etter. Noen ganger må man velge mellom pest og kolera :-) aha, da forstår jeg. Hensikten med spiralen er en helt annen enn å forhindre graviditet. Ja noen ganger er det slik at man må velge mellom pest eller kolera. God bedring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.