Gå til innhold

NHD: Hva gjør dere med pasienter som...

Anbefalte innlegg

Gjest over tid
Skrevet

kaster opp mye over tid og dermed ikke får tatt opp nødvendige medisiner mot bipolar lidelse?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Man utreder dem for årsakene til oppkast.

Gjest over tid
Skrevet

Man utreder dem for årsakene til oppkast.

Jeg står på venteliste for utredning, men TTT. Jeg blir jo bare sykere psykisk etterhvert. Holder på å gå rett i "dørken". Får vel spise sobril, være tålmodig og "holde kjeft".

Skrevet

Jeg står på venteliste for utredning, men TTT. Jeg blir jo bare sykere psykisk etterhvert. Holder på å gå rett i "dørken". Får vel spise sobril, være tålmodig og "holde kjeft".

Er du kvalm eller bare brekker du deg? Inntil du er utredet, så kunne kanskje fastlegen enten gi deg kvalmestillende eller syrehemmede (eller hva det nå heter) medikamenter. De siste får du kjøpt reseptfritt på apoteket.

Gjest bare lurer som sagt
Skrevet

Bare lurer..

Hvis du klarer få ned Sobril så er der vel ikke umulig å klare få i seg meds for BP og??

Gjest over tid
Skrevet

Bare lurer..

Hvis du klarer få ned Sobril så er der vel ikke umulig å klare få i seg meds for BP og??

Jeg gjør så godt jeg kan. Det er verre om kveldene. Jeg begynner å spy som regel etter at jeg har lagt meg. Kveldsmedisinen har dermed kommet opp i lang tid. Forsøker å ta alt om morgenen, men dette virker ikke like godt. Jeg må planlegge godt for å få i meg litt medisin. Hvis jeg spiser kun tørt knekkebrød går det bedre. Jeg sier ikke at jeg ikke får i meg noe medisiner, men det blir veldig ujevnt. Understand?

Gjest over tid
Skrevet

Er du kvalm eller bare brekker du deg? Inntil du er utredet, så kunne kanskje fastlegen enten gi deg kvalmestillende eller syrehemmede (eller hva det nå heter) medikamenter. De siste får du kjøpt reseptfritt på apoteket.

Det er kvalmen som plager meg mest, er konstant kvalm. Blir verre når jeg spiser og alt byr meg imot. Spiser jeg litt for mye kommer det opp igjen.

Jeg har drukket en flaske gaviscon siste uke, en halv box med titralac, i tillegg bruker jeg to tabletter lanzo pga reflux. Jeg tror jeg kanskje har mavekatar eller mavesår, eller noe i den dur.

Gjest bare lurer som sagt
Skrevet

Jeg gjør så godt jeg kan. Det er verre om kveldene. Jeg begynner å spy som regel etter at jeg har lagt meg. Kveldsmedisinen har dermed kommet opp i lang tid. Forsøker å ta alt om morgenen, men dette virker ikke like godt. Jeg må planlegge godt for å få i meg litt medisin. Hvis jeg spiser kun tørt knekkebrød går det bedre. Jeg sier ikke at jeg ikke får i meg noe medisiner, men det blir veldig ujevnt. Understand?

Jada :-)

(og etter å ha gått gravid (dog uten meds) vet jeg veldig godt hvordan det er..)

Beklager at jeg ikke så den.... :-(

Gjest over tid
Skrevet

Jada :-)

(og etter å ha gått gravid (dog uten meds) vet jeg veldig godt hvordan det er..)

Beklager at jeg ikke så den.... :-(

Er enig i at det så litt rart ut :-).

Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke er gravid. Har helgardert meg der, både sterilisert og hormonspiral. Det håper jeg holder :-).

Gjest dobbeldekker
Skrevet

Er enig i at det så litt rart ut :-).

Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke er gravid. Har helgardert meg der, både sterilisert og hormonspiral. Det håper jeg holder :-).

Hvorfor har du både sterilisert deg og har hormonspiral? det er jo helt ulogisk, og medfører unødvendig kluss med hormonene i kroppen? Er det partneren du mener er som er sterilisert, er det fremdeles unødvendig, mener nå jeg.

Dette skulle jeg tro gir kroppen ekstra belastning, når du sliter som du gjør ellers.

Gjest over tid
Skrevet

Hvorfor har du både sterilisert deg og har hormonspiral? det er jo helt ulogisk, og medfører unødvendig kluss med hormonene i kroppen? Er det partneren du mener er som er sterilisert, er det fremdeles unødvendig, mener nå jeg.

Dette skulle jeg tro gir kroppen ekstra belastning, når du sliter som du gjør ellers.

Jeg steriliserte meg da jeg var passert 30, hadde de barna jeg ville ha og slet så ille etter hver fødsel.

Nå nærmer jeg meg overgangsalderen og har hatt veldig mye blødninger, uregelmessige og mye. I tillegg smerter. Det var en gynekolog som anbefalte dette og jeg hørte etter. Noen ganger må man velge mellom pest og kolera :-)

Gjest dobbeldekker
Skrevet

Jeg steriliserte meg da jeg var passert 30, hadde de barna jeg ville ha og slet så ille etter hver fødsel.

Nå nærmer jeg meg overgangsalderen og har hatt veldig mye blødninger, uregelmessige og mye. I tillegg smerter. Det var en gynekolog som anbefalte dette og jeg hørte etter. Noen ganger må man velge mellom pest og kolera :-)

aha, da forstår jeg. Hensikten med spiralen er en helt annen enn å forhindre graviditet.

Ja noen ganger er det slik at man må velge mellom pest eller kolera.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...