Gå til innhold

Bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Gjest Ann kine
Skrevet

Hei, jeg har i mange år slitt med depresjoner, de kommer oftest når noe uventet skjer i livet( livet tar en vending) og de kan være svært langvarige. i det siste har det kommet hyppigere enn før, samt at de varer lengre. Og jeg har oftest tvunget meg til å si at det går over til slutt, må bare tenke positivt. Har nemlig aldri gått til psykolog fordi jeg ikke vil møte meg selv i veggen, helst gjøre det beste ut av situasjonen og glemme det. Jeg har også små perioder som kan vare i noen uker, kanskje måneder om jeg er heldig hvor jeg er veldig positiv, får til mye på kort tid og får gjort ting slik jeg vil. Jeg har jobbet mye, samtidig som jeg går på skole og har flyttet hjemmefra. Jeg er inn i et nytt miljø og jeg finner det litt skremmende, noe som er med på å bryte ned selvtilliten min og jeg blir raskt veldig trist. Er små ting som gjør meg lei, og irritert på slike dager. og får svært raskt skyldfølelse/dårlig samvittighet når jeg ikke orker noe. Jeg har familiemedlemmer som er bipolare og begynnner å lure på om jeg kanskje har det samme. Jeg har hørt mye forskjellig om depresjoner og har ikke lyst til å høre at jeg ikke kan utdanne meg og bli noe stort, jeg vil heller ikke bli satt i bås av venner. dette er en av hovedgrunnene til at jeg ikke har oppsøkt psykolog anngående dette. Setter svært stor pris på svar! på forhånd takk!:)

Skrevet

Kunne vært skrevet av meg selv før jeg ble diagnostisert som bipolar som forøvrig var min lykkedag. Endelig fikk jeg satt ord på hva det var som hadde plaget meg så veldig siden jeg var ti år gammel. Be fastlegen din innstendig om å henvise deg til en dyktig psykiater. Livet er for kort til at en skal plages ihjel. I ordets rette forstand.

Skrevet

''Jeg har hørt mye forskjellig om depresjoner og har ikke lyst til å høre at jeg ikke kan utdanne meg og bli noe stort, jeg vil heller ikke bli satt i bås av venner. dette er en av hovedgrunnene til at jeg ikke har oppsøkt psykolog anngående dette.''

Jeg må bare få lov til å si at flere av de flotteste og mest interessante menneskene jeg kjenner er bipolare og har slitt med depresjoner. De har utdannelser og jobber og gode forhold. Men de får god hjelp til å håndtere dette. Det er ingen grunn til at du skal gjøre det på egenhånd. Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget sannsynlig at du har en bipolar lidelse. Bipolar lidelse er en av de lidelser hvor en bør få behandling av en psykiater. Dette fordi medisinering er det klart viktigste behandlingstiltak. Be fastlegen din søke deg til en psykiater.

For at du skal kunne utdanne deg osv, er det viktig at du kan utnytte dine evner og ikke la disse bremses av en ubehandlet bipolar lidelse.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...