Gå til innhold

Hmm - må visst ha kommet feil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må visst ha kommet på feil forum - for jeg er ikke Bipolar.

Dette har gått for å være et generelt forum, til å bli de Bipolares

lekekasse...Kjenner flere som har samme oppfattning - de gidder ikke mer og kutter ut forumet...

Det finnes mange fler fora å oppsøke.

Kos deg med strømmen av bipolare du NHD.

Nok er nok for mange....lekekassa til de bipolare er tatt over. Men kanskje ikke NHD synes det gjør noe - han får jo lønn for dette her..

Gjest hoppsjola
Skrevet

Jøss, jeg er ikke bipolar, og jeg synes dette er helt riktig forum. Men hvis du ikek synes det er det nok sikkert lurt for deg at du drar et annet sted i stedet, ja ;-)

Skrevet

Jøss, jeg er ikke bipolar, og jeg synes dette er helt riktig forum. Men hvis du ikek synes det er det nok sikkert lurt for deg at du drar et annet sted i stedet, ja ;-)

Jeg er bipolar men synes ikke at dette forum oversvømmes av mine lidelsesfeller. Det har seg også slik at bipolar lidelse er en psykisk sykdom som mange lider av og man må ha lov til å ytre sine meninger og sine spørsmål på en side som vitterlig heter psykiatri.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bipolar lidelse er en av de store lidelsene innen psykiatrien. Den hører selvfølgelig hjemme på dette forum.

Skrevet

Andre gang du ytrer denne meningen. Hva er målet/poenget ditt? Alt innen psykiske sykdommer og lidelser er absolutt velkommen her, og selvsagt også diagnosen Bipolar.

Passer ikke dette deg så kan du vel gå et annet sted med sutringen din?

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg er bipolar men synes ikke at dette forum oversvømmes av mine lidelsesfeller. Det har seg også slik at bipolar lidelse er en psykisk sykdom som mange lider av og man må ha lov til å ytre sine meninger og sine spørsmål på en side som vitterlig heter psykiatri.

Olav Femte har en psykisk lidelse.Men har er også ofte meget kritisk til både andre dolere og legen.Det er ingen tvang å bruke dette forumet.Heller ikke at en "pasient" skal forteller andre" hvor skapet skal stå"! Dette er da helt frivillig Kong Olav V.

Skrevet

Bipolar lidelse er en av de store lidelsene innen psykiatrien. Den hører selvfølgelig hjemme på dette forum.

For få år siden ble bipolar lidelse ansett for å være en av de mest sjeldne psykiatriske lidelser. Men så forsker man, mener at man "oppdager" ting, får det for seg at man må "revidere gamle oppfatninger", osv. osv, og sånn går no dagan...

Sånn er det jo når det gjelder det meste innenfor helsevesenet. Er karbohydrat-lav mat egentlig bra? Er brystmelk bra for babyer? I hvilken grad hjelper ad? Er diagnosesystemet i det hele tatt meningsfullt? Ekspertene har tidligere vært uenige, og det fortsetter de med å være. Den ene forskningsrapporten slår ihjel den andre.

Skrevet

For få år siden ble bipolar lidelse ansett for å være en av de mest sjeldne psykiatriske lidelser. Men så forsker man, mener at man "oppdager" ting, får det for seg at man må "revidere gamle oppfatninger", osv. osv, og sånn går no dagan...

Sånn er det jo når det gjelder det meste innenfor helsevesenet. Er karbohydrat-lav mat egentlig bra? Er brystmelk bra for babyer? I hvilken grad hjelper ad? Er diagnosesystemet i det hele tatt meningsfullt? Ekspertene har tidligere vært uenige, og det fortsetter de med å være. Den ene forskningsrapporten slår ihjel den andre.

Det du skriver her er feil.

Frem til ca 2000 var bipolar lidelse det vi i dag kaller BP1 eller manisk deprerssiv lidelse. Denne har en kjent til siden oldtiden, og den var slett ikke sjelden. Vi har ca 1200 nye tilfeller i Norge per år, og lidelsen er ca 3 ggr hyppigere enn schizofreni.

Fra ca år 2000 ble vi klar over flere typer av bipolar lidelse, først og fremst BP2. Denne er 3-4 ggr så hyppig som BP1, og dermed var bipolare lidelser en meget vanlig forekommende tilstand.

Det at lidelsen er livslang, gjør at forekomsten i befolkningen (prevalensen) er høy i selv om antallet nysyke (insidensen) er relativt lav.

Skrevet

Hva er det egentlig som irriterer deg? At det finnes så mange mennesker som sliter og har det vondt pga bipolar lidelse? Hvordan hadde du reagert om noen hadde sagt noe sånt om din sykdom?

Skrevet

Olav Femte har en psykisk lidelse.Men har er også ofte meget kritisk til både andre dolere og legen.Det er ingen tvang å bruke dette forumet.Heller ikke at en "pasient" skal forteller andre" hvor skapet skal stå"! Dette er da helt frivillig Kong Olav V.

Er ikke enig med trådstarter, men opplever att lamictal-spørsmål blir prioritert fremfor ting som angår schizofreni.

Gjest hoppsjola
Skrevet

''Jeg er bipolar men synes ikke at dette forum oversvømmes av mine lidelsesfeller. Det har seg også slik at bipolar lidelse er en psykisk sykdom som mange lider av og man må ha lov til å ytre sine meninger og sine spørsmål på en side som vitterlig heter psykiatri.''

Du svarte meg, så bare for å forsikre meg om at jeg ikke ble misforstått: Jeg er helt enig med deg jeg, altså.

Skrevet

Jeg er ikke bipolar men synes det er kjempefint at de som er det kan få hjelp og råd her inne.

Skrevet

Det du skriver her er feil.

Frem til ca 2000 var bipolar lidelse det vi i dag kaller BP1 eller manisk deprerssiv lidelse. Denne har en kjent til siden oldtiden, og den var slett ikke sjelden. Vi har ca 1200 nye tilfeller i Norge per år, og lidelsen er ca 3 ggr hyppigere enn schizofreni.

Fra ca år 2000 ble vi klar over flere typer av bipolar lidelse, først og fremst BP2. Denne er 3-4 ggr så hyppig som BP1, og dermed var bipolare lidelser en meget vanlig forekommende tilstand.

Det at lidelsen er livslang, gjør at forekomsten i befolkningen (prevalensen) er høy i selv om antallet nysyke (insidensen) er relativt lav.

Fra artikkel i Morgenbladet 2. sept:

Allen Frances, medisinprofessor og tidligere leder for DSM, rykket ut med en dyp selvkritikk. Han mente at han og hans kolleger hadde bidratt til å skape tre falske «epidemier»: ADHD, autisme og bipolar tendens. Frances hadde sett mange mennesker bli definert som pasienter etter at diagnosemanualen ble tatt i bruk, mennesker som ville hatt det bedre uten å komme i kontakt med helsevesenet: «Jeg lærte gjennom smertefull erfaring hvordan små forandringer i definisjonen av en mental forstyrrelse kan skape enorme, uintenderte konsekvenser,» skrev han

Skrevet

Fra artikkel i Morgenbladet 2. sept:

Allen Frances, medisinprofessor og tidligere leder for DSM, rykket ut med en dyp selvkritikk. Han mente at han og hans kolleger hadde bidratt til å skape tre falske «epidemier»: ADHD, autisme og bipolar tendens. Frances hadde sett mange mennesker bli definert som pasienter etter at diagnosemanualen ble tatt i bruk, mennesker som ville hatt det bedre uten å komme i kontakt med helsevesenet: «Jeg lærte gjennom smertefull erfaring hvordan små forandringer i definisjonen av en mental forstyrrelse kan skape enorme, uintenderte konsekvenser,» skrev han

Dette endrer ikke på det jeg skrev. BP1 har vært kjent siden oldtiden og er ingen sjelden lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...