Gå til innhold

Tankekjør....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... hvordan takler dere det? Jeg er en medisinmessig velregulert bipolar men har i det siste opplevd en intensivering av tankekjør. Har i samme periode opplevd stillhet og stor psykisk velvære. Dette dreier seg altså ikke om stemningsvariasjoner, men om at tankene får fart på seg eller stilner helt av. Er det et godt tegn?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan dette påvirker din funksjonsevne i dagliglivet.

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan dette påvirker din funksjonsevne i dagliglivet.

Vel, tankekjøret gjør at jeg isolerer meg og ikke klarer å skrive som studiene mine går ut på.Det er slett ikke bra. Eksamen nærmer seg. Når det gjelder de stille stundene kan jeg også isolere meg, men jeg får også veldig mye positiv oppmerksomhet fra vilt fremmede mennesker, noe som føles fantastisk, sikkert fordi jeg er så pen, ha ha. Det var en spøk. Liker å være for meg selv. Lurer på hvordan det skal gå med meg i arbeidslivet. Har vært ute i arbeidslivet før og har mislykkes.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vel, tankekjøret gjør at jeg isolerer meg og ikke klarer å skrive som studiene mine går ut på.Det er slett ikke bra. Eksamen nærmer seg. Når det gjelder de stille stundene kan jeg også isolere meg, men jeg får også veldig mye positiv oppmerksomhet fra vilt fremmede mennesker, noe som føles fantastisk, sikkert fordi jeg er så pen, ha ha. Det var en spøk. Liker å være for meg selv. Lurer på hvordan det skal gå med meg i arbeidslivet. Har vært ute i arbeidslivet før og har mislykkes.

''Er det et godt tegn?'' spurte du på slutten av ditt første innlegg.

Her svarer du på ditt eget spørsmål:

''Vel, tankekjøret gjør at jeg isolerer meg og ikke klarer å skrive som studiene mine går ut på.Det er slett ikke bra. Eksamen nærmer seg.''

Nei, det er ikke et godt tegn.

Skrevet

''Er det et godt tegn?'' spurte du på slutten av ditt første innlegg.

Her svarer du på ditt eget spørsmål:

''Vel, tankekjøret gjør at jeg isolerer meg og ikke klarer å skrive som studiene mine går ut på.Det er slett ikke bra. Eksamen nærmer seg.''

Nei, det er ikke et godt tegn.

Nei det vet jeg jo. Får ta det opp med psykiateren min. vil bare beholde stillheten.Den er vidunderlig. Vil ikke medisinere bort den. Forøvrig meget takknemlig for at det finnes medisiner mot det negative tankekjøret. Menneskeheten har til alle tider forsøkt å medisinere syke mennesker, psykisk eller fysisk. dette er ikke noe nytt. Godt å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...