Gå til innhold

Til alle bipolare: Sårbar for forandringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ekstrem sårbarhet for skiftninger og forandringer i livet er typisk for bipolar sykdom? Så da kan en lett bli deprimert, tungsindig og også sint?

Jeg har vært medisinert mot lidelsen siden i sommer, og jeg synes det har fungert veldig fint.

Men tydeligvis ikke fint nok. (?) For nå som jeg skal starte på et kurs på mandag er jeg livredd, og føler meg så hudløs og naken. Jeg kommer bare ikke til å takle det! :(

Er slike følelser og tanker mer vanlig hos bipolare enn hos andre, når de står foran noe nytt og ukjent?

Skrevet

Vil da tro at den type frykt du nevner likegjerne kan komme fra en uten BP

Jeg har den frykten der..

og sårbarheten er nok bp...om det er mer eller mindre vet jeg ikke--

Jeg takler dårlig forandringer..

(det med den nakenheta føler jeg mye etter jeg starta med Lamictal da)

Skrevet

"Så ekstrem sårbarhet for skiftninger og forandringer i livet er typisk for bipolar sykdom? Så da kan en lett bli deprimert, tungsindig og også sint?" //Typisk tja, det forekommer men det gjør det også blant mange andre psykiske lidelser.

"Jeg har vært medisinert mot lidelsen siden i sommer, og jeg synes det har fungert veldig fint.

Men tydeligvis ikke fint nok. (?) For nå som jeg skal starte på et kurs på mandag er jeg livredd, og føler meg så hudløs og naken. Jeg kommer bare ikke til å takle det! :(" //Hvorfor tror du dette er sykdom? Kanskje det er en helt normal følelse du kjenner på? Noe som er nytt, ukjent, og spesielt om det er lenge siden sist du var på kurs/ i arbeid.

"Er slike følelser og tanker mer vanlig hos bipolare enn hos andre, når de står foran noe nytt og ukjent?" //Nei, ikke -mer- vanlig hos mennesker med Bipolar. Men det er ytterst vanlig hos mennesker som sliter psykisk og gjerne over lengre tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...