BobbyPeru Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hva sier dere når ungen passerer ett år? Melk eller Nan? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kumelk fra 12 mnd Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Mener du hva man skal gi barnet å drikke etter 12-mnd alder? Hvis barnet ammes, så bør man introdusere kumelk mens man fortsatt ammer, i begynnelsen bare bittelit yoghurt eller ost, og så lettmelk etterhvert fra 12 mnd alder. og amme litt ved siden av en god stund til hvis man kan. Hvis barnet tåler kumelk, er det ikke nødvendig å gi morsmelkertatning etter 12 mnd alder. http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/fra_ett__rs_alder/melketyper_37519 http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/9-12_m_neders_alder/ http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/morsmelkerstatning/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 H-melk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 H-melk.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Mine fikk aldri Nan. Begynte med melk i små mengder i 10-mnd alder, morsmelk i tillegg. Hvis de ikke får morsmelk, bør man vente litt lenger med kumelk. (Morsmelken gjør det lettere å fordøye kumelken.) Og yoghurt er lettere å fordøye enn søtmelk. Men mine barn er skolebarn nå, så rådene er kanskje "strengere"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 H-melk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 H-melk. Hvorfor H-melk? Helsedirektoratet anbefaler lettmelk eller skummet melk. H-melk inneholder ikke noe ekstra av det som er sunt eller viktig for barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvorfor H-melk? Helsedirektoratet anbefaler lettmelk eller skummet melk. H-melk inneholder ikke noe ekstra av det som er sunt eller viktig for barn. Fordi barn trenger fett for at hjernen og kroppen skal utvikle seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Fordi barn trenger fett for at hjernen og kroppen skal utvikle seg. Normalt voksende barn trenger ikke fettet i H-melk, nei. Det holder lenge med lettmelk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 H-melk. H-melk? Vi lever ikke i et u-land, så jeg tror ungenes hjerner får det de trenger. Forøvrig er jeg straks helt imot melk, det er neppe bra for oss å drikke flytende antibiotika. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 H-melk? Vi lever ikke i et u-land, så jeg tror ungenes hjerner får det de trenger. Forøvrig er jeg straks helt imot melk, det er neppe bra for oss å drikke flytende antibiotika. ''Forøvrig er jeg straks helt imot melk, det er neppe bra for oss å drikke flytende antibiotika.'' Jeg er enig i at melk er for kalver og vi drikker fint lite av det hjemme hos oss, men bruker litt i matlaging + en del rømme o.l. Men skal man først drikke melk synes jeg det er best å drikke den som er minst bearbeidet og "ødelagt" på meieriet i det minste, nemlig h-melka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 H-melk? Vi lever ikke i et u-land, så jeg tror ungenes hjerner får det de trenger. Forøvrig er jeg straks helt imot melk, det er neppe bra for oss å drikke flytende antibiotika. Melk = Flytende antibiotika?? Det kan du ikke mene...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.