Gå til innhold

NHD: Lov å bli ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to ting som har stresset meg denne uka. Et møte med NAV og et møte hjemme med endel personer.

Dette er nok til at jeg blir så syk at jeg ser ting, tankene raser, fornemmer at det er noen der hele tiden som studerer meg. Voldsom angst.

Det ble søkt om uføretrygd for meg. Hadde jeg vært frisk, hadde jeg med glede skulle vært ute i arbeidslivet. Men sånn som ting er nå, så ser jeg ingen annen råd. Hun på NAV var helt enig, det var ikke noen diskusjon om at jeg skulle arbeide enda. Er det da lov til å bli ufør?

Dette er det største nederlaget som jeg kan tenke meg, sånn personlig sett, samvittigheten gnager, men jeg ser ingen annen utvei.

Skrevet

Klart det er lov. Om du blir ufør kan du likevel jobbe om 3, 5 eller 10 år om du skulle bli bedre.

Skrevet

Klart det er lov. Om du blir ufør kan du likevel jobbe om 3, 5 eller 10 år om du skulle bli bedre.

Ja, det er slik jeg prøver å tenke også. Forsøker å trøste meg med at jeg -kan- jo bli friskere, jeg -kan- jo en gang kanskje bli istand til å jobbe igjen. Må tenke sånn, hvis ikke mister jeg håpet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du får uføretrygt om du fyller vilkårene.

Jeg har ingen mulighet for å vurdere om du fyller vilkårene.

Skrevet

Hva er egentlig vilkårene?

Skrevet

Det jeg egentlig mente å spørre om hva vel om du hater uføretrygd like mye som meg. Jeg hater meg selv fordi jeg er så syk at jeg må søke om dette, og jeg lurer på om alle andre også hater meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...